Jump to content
Annons

Ableton 4.1.5

raaBii_la (oregistrerad)

Recommended Posts

raaBii_la (oregistrerad)
Postat

Folk som har använt ableton live lite och vet hur man kmr igång med det. Seriösa svar nu micen står i ett hörn och ruttnar jag vill spela in men vet ej huur. Kan nån hjälpa till. Hur lägger man beaten i programmet. Jag har en färdig beat som jah har laddat ner hur ska jag få in den i prgrammet o sen spela in? Måste man ändra nått eller vad?? Nån Som Vet?

Annons
Postat

I Live har de en utmärkt guide för hur man hanskas med programmet. Kolla där först. Det var ett tag sen jag jobbade i Live, men det enda du behöver göra är väl att trycka på rec knappen i det spår du ska spela in på.

raaBii_la (oregistrerad)
Postat

Ja jag har testat det. Det är väl dom lesson 1 osv. Men dom förklarar inte hur man gör när man ska ta in en beat i programmet vet duu nått?

• 3 veckor senare...
Postat

Hmm lägg beatet i Libary nånstans där du hittar det. Starta Ableton och leta upp betatet och dra ut det i ett audio spår eller i ett midispår beronde på fil

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.