Björn Olsberg Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Digidesign fortsätter sitt korståg med Pro Tools LE och ljudkortet Mbox. Alldeles nyss meddelade företaget att de släpper Mbox 2 Mini, vilket är ljudkort, Pro Tools LE och medföljande mjukvara för under 3000 kronor. Det är lika mycket som likvärdiga Pro Tools M-Powered kostar - utan hårdvara. Hela nyheten ligger på www.studio.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 ahh fan va coolt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vagge Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 fan va nice! skall försöka få skolan att byta ut gamlavanliga m-boxen till domdära, så att vi får 7:an i plugget Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 Nästan så man blir sugen, bara för å ha PT med så folk slutar klaga.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 Ja, visst vore det najs med PT! Synd bara att det är så begränsat med kanaler i LE- och M-Powered-versionerna. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 En annan sak: Hur fungerar det egentligen med USB 1.1-interface? Är inte det i segaste laget? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Hur fungerar det egentligen med USB 1.1-interface? Är inte det i segaste laget? Det är så få kanaler/liten datamängd/låga krav i överföringshastighet så USB 1.1 räcker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Hur fungerar det egentligen med USB 1.1-interface? Är inte det i segaste laget? Det är så få kanaler/liten datamängd/låga krav i överföringshastighet så USB 1.1 räcker. Givetvis... Du har så rätt, Linus. 🙂 Men, åter igen: Synd med kanalbegränsningen. 😎 Grymt bra pris på ljudkort + musikprogram annars! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kill All Autotuner Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 En annan sak:Hur fungerar det egentligen med USB 1.1-interface? Är inte det i segaste laget? Digidesign i all ära, men USB 1 skulle jag inte rekommendera till någon. Framförallt upptill bevis för boxens 24 bitars in och ut i lite högre samplingsfrkvens..och vips så kan man pressa ett USB 1 att jobba bortom marginalerna om mjukvaran har minsta svagheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svante Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Nevermind. Imorn(torsdag) så får jag min mbox2mini. Den vart så söt så det gick inte att backa. O 3000 pix. Det är ju grymt prisvärt med tanke på vad jag ska ha den till. Det följer ju med en del kul!! Men är ändå lite allergisk mot den tråkblåa färgen? Kan man inte pimpa den lite tro? Jag vill ha en svartglansig med silverreglage! Har jag sneglat på en annan maskin tro... LP&U Svante Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 (redigerat) Jag är ju på G att skaffa Pro Tools här, så jag har surfat efter mer tekniska specs på LE 7. Var hittar jag det? Jag finner det väldigt svårt att hitta det på Digidesigns hemsida! Har någon en länk till någon sida där man kan läsa om programmet? Vad är kanalbegränsningen just nu? Blir det 48 kanaler i Procuder expansion (vad de nu kallar den)? EDIT: Är den 32 kanaler? EDIT2: Kostar det runt €60 att uppgradera från PT6 till PT7? Redigerat 22 november 2006 av Torwald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.