Bajenuffe1 Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 LÅTNAMN: Mr. Superior ARTIST/GRUPP: Legalizers Sound System (Bajenuffe) GENRE: Reggae LÅTLÄNGD: 4.16 KOMPOSITÖR: Bajenuffe PRODUCENT: Bajenuffe EV. MEDVERKANDE: Nilla Anzelius (Lead song + kör) INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3.5 Mb STATUS: Demo LÅTLÄNK:) Skulle bli överlycklig när det gäller synpunkter på låt och mix.. Tjejen kommer få sjunga vers1 så den behöver ni inte kommentera :-) Text: Mr. Superior Behind massive doors of steal eqipped with hightech locks You´re safe and sound from the world outside From the heavily morgaged people residing in the concrete blocks working people from whom you steal and hide With friends in the parlament benefits will be provided give some promises collect bonuces create diffrences,rather less equal Ref Legal thieves on TV are lying Hysteria .. Mr Superior with a smile on their face denying Hysteria ... Mr Superior Financial books are closed accounts are balanced pretty castles are built to their daugthers and sons in the inner city Monopoly man, you´re down on trust May your dollar projects return dust Mr_Superior_ny_kagge_01.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Det är för mycket punk i reggaen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 10 november 2006 Trådstartare Dela Postat 10 november 2006 Hur kan det bli för mycket punk i något??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Det är för mycket punk-teoretiskt komponerande i görningen. Jag svammlar mest, men kan det ligga något i det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 10 november 2006 Trådstartare Dela Postat 10 november 2006 Ja. du har nog rätt... Men jag tyckte verkligen att reggaen fick ta leaden i denna låt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 är inget reggae fan, men specials ösigare låtar är helt ok. hoppade för det mesta över Clash och SLF´s reggae låtar så därför är jag inte så insatt i detta men tycker det ändå låter bra, fast det hade gärna fått vara mer punk/drag fast då hade det ju inte varit reggae. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Tjena Jag tycker ljudbilden är skitbra... kanske lite stark bas. Vad som är mindre bra är sånginsatserna... Jag blev lite blank här... vet inte vad mer jag kan säga. En duktig sångare kanske skulle kunna rädda denna låt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 Gött 😄 Lyssnat på "ghosttown" nyligen? har alltid gillat den engelska varianten av baktaktsmusik.... Tycker du har fångat känslan jävligt bra, låter så där "noshigt" avslappnat...-ascoolt 😄 Tycker att din röst passar grymt bra till låten/genren, kanske eq:a den lite torrare/smalare -tjejen får du förpassa till körbåset! -hon har alldeles för vacker röst för denna låt... 🙂 Sixties: Lyssna igen på Stiff´s "Bloody dub"....knarkigare än så blir det inte 😄 Tjohopp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 11 november 2006 Trådstartare Dela Postat 11 november 2006 Tack baktackt! Mitt självförtroende var helt knäckt innan du skrev.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 (redigerat) Hej. Det låter varken punk eller reggae (jaja, lite reggae då) i mina öron. Lite mer som proggig musikal på 70-talet. Kul! Det är nåt i melodin tror jag som får mig till musikalgenren. Den chorusdränka gitarren låter lite malplacerad. Sticket straxt efter 3 min var coolt. Ett fett wha-wha solo på gitarr hade suttit som en smäck. Jag tycker som Baktakt, sången passar bra till låten, absolut. // Steffo Edit: felsnavning Redigerat 11 november 2006 av Wernborg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 11 november 2006 Trådstartare Dela Postat 11 november 2006 Aj aj aj.. Detta blir bara värre och värre.. 70-tals musikal. Detta är mitt Specials influerade bidrag till min Punk tribut CD... Aj.... Sanningen gör så ont..... /U Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 äh, det var fint att du tog dig kraften 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 På något sätt så låter det som Wernborg var inne på musikal eller kanske som från en teaterföreställning. Lite engelskt och tyskt. Får mer känsla av Brecht än Linton eller Jamica. Det är nog framför allt sångmelodin och rösterna som gör det. Smäller inte av på det men i sitt rätta sammanhang så. Skall inte rösterna fram lite? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Mer Ska än reggae! Men juste ljudbild i alla fall.... Lite väl rakt och släpigt mellan varven.. (hårt quantiserat? ) Låten skulle kanske skulle tjäna på lite högre tempo.. Och dubbla kantslag på virveln på 3.an tack 😲 Låter välproddat.. (tyvärr kan jag inte dra på så högt jag skulle velat på grund av tiden på dygnet.. Ska lyssna mer i morrn dock..) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.