Chriskooh Postat 26 juli 2004 Postat 26 juli 2004 HAr spelat in en liten slinga med absynth 2 som jag har som vst plugg i mitt cubase sx. På slingan har jag lagt Arpache 5 som insert för att få slingan lite mer som jag vill. Problemet är som uppstår när jag gör detta är att man hör ett "knatter" i bakgrunden. Det låter lite ansträngt. Vad göra?? Är det nån som vet blir jag glad! 😉
dbd Postat 26 juli 2004 Postat 26 juli 2004 HAr spelat in en liten slinga med absynth 2 som jag har som vst plugg i mitt cubase sx. På slingan har jag lagt Arpache 5 som insert för att få slingan lite mer som jag vill. Problemet är som uppstår när jag gör detta är att man hör ett "knatter" i bakgrunden. Det låter lite ansträngt. Vad göra?? Är det nån som vet blir jag glad! 😉 "för att få slingan lite mer som jag vill" 😱 Tyvärr har jag ingen aning om hur du vill ha slingan. Så jag vet inte om jag är fel ute med detta svaret, men Arpache är ju en MIDI-arpeggiator som omvandlar tonerna du spelar till ett arpeggio... SÅ... ...för att fixa till ett knastrigt arpeggio: 1. Öka längden på tonerna som ska spelas av Arpache. 2. Sänk hastigheten på arpeggiot. 3. Kolla Absynths envelope. 4. Blablabla.
Chriskooh Postat 27 juli 2004 Trådstartare Postat 27 juli 2004 (redigerat) Ändra envelopen i absynth var ganska tacksamt. Men hur sänker man hastigheten på arpeggiot? Redigerat 27 juli 2004 av Chriskooh
dbd Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Ändra envelopen i absynth var ganska tacksamt. Men hur sänker man hastigheten på arpeggiot? Quantitize 😆 Du har inte funderat på att trycka på lite knappar och dra i lite reglar för att testa vad som händer? 😛
Chriskooh Postat 27 juli 2004 Trådstartare Postat 27 juli 2004 Ändra envelopen i absynth var ganska tacksamt. Men hur sänker man hastigheten på arpeggiot? Quantitize 😆 Du har inte funderat på att trycka på lite knappar och dra i lite reglar för att testa vad som händer? 😛 He he jo.. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.