clabbe Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Vad tror ni om att mixa låtar i Fostex 6301BX? Sökt i forumet utan resultat, googlat lite också men har inte stött på några recensioner. /CLabbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 det kan funka galant, om man vänjer sig vid hur dom låter.. själv tycker jag att fostex ska göra bandare o inte högtalare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Jag anser att man kan mixa med i stort sett vad skit som helst så länge man vet hur dom låter. Klart att man aldrig kan höra frekvenser som inte återges i just det man sitter med men man kommer helt klart en god bit på vägen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Jo de kan ge tillbaka frekvenser i området. Repro. Frequency Response : 80Hz to 13kHz Vill man mixa i ett sådant ljud? Inte jag i alla fall... 🙂 Enligt Fostex själva skall de användas i "project studios, on stage, in remote recording vehicles, video productions & multimedia presentations". För mig skulle jag nog framhärda att man inte skall använda dem till musik och det är ungefär vad man säger också. Vanligt mänskligt tal ligger ju i det frekvensband som högtalaren klarar av och då fungerar de i videoproduktionsbilar, etc. Inga lägre basar eller högre skimmrande synthar är möjliga. Mixning av musik skulle nog ge en del intressanta fenomen i mixen av basen och diskanten, när man senare spelar upp det i en vanlig stereo... Man skulle kanske kunna använda dem som någon form av B-monitor att testa mellanregistret i sångerna med. Funderar du på att handla i Malmö, eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.