Jump to content
Annons

Fostex 6301BX

clabbe

Recommended Posts

Annons

Jag anser att man kan mixa med i stort sett vad skit som helst så länge man vet hur dom låter. Klart att man aldrig kan höra frekvenser som inte återges i just det man sitter med men man kommer helt klart en god bit på vägen.

Dela på andra sajter

Jo de kan ge tillbaka frekvenser i området.

Repro. Frequency Response : 80Hz to 13kHz

Vill man mixa i ett sådant ljud? Inte jag i alla fall... 🙂

Enligt Fostex själva skall de användas i "project studios, on stage, in remote recording vehicles, video productions & multimedia presentations". För mig skulle jag nog framhärda att man inte skall använda dem till musik och det är ungefär vad man säger också. Vanligt mänskligt tal ligger ju i det frekvensband som högtalaren klarar av och då fungerar de i videoproduktionsbilar, etc. Inga lägre basar eller högre skimmrande synthar är möjliga. Mixning av musik skulle nog ge en del intressanta fenomen i mixen av basen och diskanten, när man senare spelar upp det i en vanlig stereo...

Man skulle kanske kunna använda dem som någon form av B-monitor att testa mellanregistret i sångerna med. Funderar du på att handla i Malmö, eller?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.