Jump to content
Annons

They say


Latency

Recommended Posts

LÅTNAMN: They say

ARTIST/GRUPP: ??

GENRE: Reggae

LÅTLÄNGD: 4min

KOMPOSITÖR: Martin

PRODUCENT: Martin

EV. MEDVERKANDE: Ida och Sofia

INSPELNINGSÅR: ??

FORMAT: mp3

STORLEK: 4mb

STATUS: teststadiet kanske....

LÅTLÄNK: http://www.bramhult.nu/testsida/Martin_They_say.mp3

Vet att kanske basen ligger lite dovt men vill ändå höra lite innan jag

går vidare med den. Vill nog höra om den funkar eller inte för den allmäna publiken. Ros eller ris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snackade med en kille som varit nere på jamaica för att suga i sig reggaekulturen på plats...döm om hans förvåning ner det hetaste av alla vaxen var "all that she wants" med Ace of base...

Men ace of base hade väl iallafall nån typ av baktaktskomp iallafall...

Nej, detta är inte reggae på långa vägar, men det är en riktigt sjysst låt! lite cool laidback stuk med sjyssta sound/beat och riktigt kanonbra sång/melodi.

Mixen låter dock väldigt burkig och lååångt borta på nåt sätt....-lite simmig diskant -men det beror kanske på mp3 kodningen?

Om ni fixar till en fet/tajjt mix på denna grund så kan ni inte misslyckas med att få en hit utav detta!

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du har en schysst melodi här...

Fram med sången och lite mer mellanregister och lite sågtandade ljud för att få lite skärpa i det hela. Byt gärna pianoljudet tycker jag.

Tror den kommer funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min personliga smak säger följande: Upp med sången för tusan!!! Sen så skulle jag gärna byta ut det släpiga bassoundet.. Nåt mer snärtigt helst.. Låter som en samplad aukustiskt ståbas nu.. Det blir lixom lite grötigt även om det är mustigt!.. Mer attack och mindre release alltså.. Mer snärtigt.. Men annars så är det en superbra låt ju.. Gillar mycket.. Låter lite ace-of-bassigt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena!

Det här gillade jag

Jag kan nog dock instämma lite vad gäller det som nämnts om basen, dessutom så tycker jag personligen att hihaten som ligger på mest frekvent kanske sticker ut lite mycket.

Men utöver det, riktigt! grym låt

Link to comment
Dela på andra sajter

UPP med sången UPP med sången sen när du har gjort det så kan du höja den lite till!!!

Jag tror att du har mycket reverb på allt som gör att allt låter lite långt bort minska det lite kanske... du hör säkert bättre med nya monitorerna! Vad blev det för några??

Link to comment
Dela på andra sajter

UPP med sången UPP med sången sen när du har gjort det så kan du höja den lite till!!!

Jag tror att du har mycket reverb på allt som gör att allt låter lite långt bort minska det lite kanske... du hör säkert bättre med nya monitorerna! Vad blev det för några??

Håller på att jobba om låten nu dels med lite ny Cubase och sen nya monitorer.

Det blev Alesis M1 Active 520. Passar i min lilla hemstudio.

Så nu kanske man kan få lite ordning på torpet igen 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

UPP med sången UPP med sången sen när du har gjort det så kan du höja den lite till!!!

Jag tror att du har mycket reverb på allt som gör att allt låter lite långt bort minska det lite kanske... du hör säkert bättre med nya monitorerna! Vad blev det för några??

Håller på att jobba om låten nu dels med lite ny Cubase och sen nya monitorer.

Det blev Alesis M1 Active 520. Passar i min lilla hemstudio.

Så nu kanske man kan få lite ordning på torpet igen 😉

Ah det är alltid viktigt med bra lyssning! Vi väntar med spänning på uppdateringen!!

(iaf jag)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...