Jump to content
Annons

Nu börjar det likna något!


lonewind

Recommended Posts

Halloj....

La upp ett klipp häromdagen där jag bad om lite kritik på en låt jag håller på med.

Nu har jag tagit åt mig (inte av exakt allt dock ;-) ) och gjort lite ändringar och nya pålägg.

Jag glad för alla tips som kan leda till en förbättring av denna!

Så nu finns här låten i sin första mix

* LÅTNAMN: Aware

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: Pop/Rock

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 192Kbps

* STORLEK: 7 MB

* STATUS: Första mixen

Aware (första mixen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är väl några dar sedan jag lyssnade på denna.Har för mig att sången var dränkt i reverb..Om det var så så är det åtgärdat nu! Fy f-n vad bra det låter när du tar i..Där ser du att reverbet var av ondo,fantastisk sång helt enkelt!

Bra låt också för den delen,kanske lite statiskt på pianot - det blir lite irriterande i längden,annars kanon!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Fascinerande. En inspelning där jag är överens med mixen. Den låter riktigt bra. Och låten, ja den är just så speciell att jag spelar den flere gånger. Tänker du göra flere liknande alster, så hör av dig, jag samlar gärna lite flere av denna genre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl några dar sedan jag lyssnade på denna.Har för mig att sången var dränkt i reverb..Om det var så så är det åtgärdat nu! Fy f-n vad bra det låter när du tar i..Där ser du att reverbet var av ondo,fantastisk sång helt enkelt!

Bra låt också för den delen,kanske lite statiskt på pianot - det blir lite irriterande i längden,annars kanon!

Mvh

Harmonica mike

Ja, jag drog ned på delayed efter ditt tips... Håller med om att det blev bättre.

Japp..... håller absolut med om pianot... hörde det först nu när jag satt och mixa... det gick inte fram så tydligt tidigare när det inte hördes så bra. Ska se över vad jag kan göra åt det.

Återigen bra feedback! Tackar och bockar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fascinerande. En inspelning där jag är överens med mixen. Den låter riktigt bra. Och låten, ja den är just så speciell att jag spelar den flere gånger. Tänker du göra flere liknande alster, så hör av dig, jag samlar gärna lite flere av denna genre!

Härligt, jag är ganska färsk i det här med att mixa men det låter kanske helt ok då.

Jo, jag tror faktiskt att jag redan har fler av den här stilen om det inte är så att du råkat på dem förut...

På min myspace sida har jag en låt som heter cheater som jag helt klart tycker faller under samma genre... De andra är lite mer vanlig rock eller pop... Du kan ju lyssna om du har lust och se om det är någon av dem som faller dig i smaken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Först vill jag gratulera till en skit bra låt. Värsta rösten mannen.

Den känns lite lång. Den kanske skulle slutat där runt 4.20 när man fortfarande har din sköna uppgång med rösten kvar i blodet.

Sen fastnade jag för stråk arret (om det är staccato stråkar) som ligger långt bak i refrrängerna. Den ger bra harmoni så det kanske skulle lite längre fram. Snygg övergång efter andra refrängen till distad gittar. Men är den "lajv"? Den skulle kanske behöva lite mer känsla i sig.

Men mannen. Nice work!

Link to comment
Dela på andra sajter

Först vill jag gratulera till en skit bra låt. Värsta rösten mannen.

Den känns lite lång. Den kanske skulle slutat där runt 4.20 när man fortfarande har din sköna uppgång med rösten kvar i blodet.

Sen fastnade jag för stråk arret (om det är staccato stråkar) som ligger långt bak i refrrängerna. Den ger bra harmoni så det kanske skulle lite längre fram. Snygg övergång efter andra refrängen till distad gittar. Men är den "lajv"? Den skulle kanske behöva lite mer känsla i sig.

Men mannen. Nice work!

Tusen tack för gratulationerna!

Håller med om att den är lite lång men för känslans skull kändes det bara inte rätt att avsluta den tidigare... jag ville tjata det där monotona lite... äh, jag vet itne.... svårt att förklara känslan man får för det... det känns bra för mig iaf

Det är pizzicato stråkar och jag tror att det lätt kan bli lite irriterande om det kommer upp för mycket i mixen. Tycker det är lagom när man precis bara anar att de finns där.

Ja, så var det den där gitarren... Ärligt talat så är jag en helusel gitarrist... och ska igentligen inte ha något med gitarrer och göra... men det är ju lite kul att få försöka iaf... Ska försöka få en kompis som är en helskön gitarrist att lägga någon lite räka där....

Tusen tack för dina kommentarer! Guld värt!

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Jag lyssnar igen. Bara för att jag vill. 😕 Den är inte för lång, tvärtom. Mera progg, mera längd. Samma tema, en hel skiva. Mmm.

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar igen. Bara för att jag vill. 😛 Den är inte för lång, tvärtom. Mera progg, mera längd. Samma tema, en hel skiva. Mmm.

Ja, en hel skiva... det är väl det jag hoppas få ihop av låtarna jag knåpar med nu...

Kikade du på min myspace sida?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra! Mixen är väldigt spännande med pianot i vänster och det märkliga ljudet i höger. Suggestivt. Sången är kalas. Vad gäller låten som sådan är jag lite kluven, känns väl inte så originell. Gitarrsolot tycker jag inte, kanske för att jag är allergisk mot tvåstämmiga gitarrsolon. Flöjten på slutet sisådär. Slutet kan bli bättre. Har tjatat om detta förut att avsluta en en låt lika bra som man börjar den. Men som helhet en proffsig produktion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mäktigt bra sångröst med fantastisk dynamik som gör sej bra i denna typ av låt. Snyggt arr men pauserna mellan sångavsnitten känns för långa och blir till transportsträckor. Tveksam till elgitarrljudet, men att det ska vara distad gitarr där känns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag knappt på vilken version jag lyssnar på. Som sagt lite åt Badly Drawn Boy-hållet (musiken till About a boy). Styrkan i låten ligger i den ödesmättade bastubefiguren och din mäktiga röst samt växlingarna i intensitet. Tycker som sagt arret är väldigt fint och du drunknar inte stråkarna vilket jag hade gjort om jag försökt. Gillar inte det fläskiga elgitarrljudet hade föredragit något Knopfler-sound från Brothers in arms. Flöjten är ok och rysansvärt snyggt när du sångmässigt bryggar över slutet på just det partiet. Piccolan sitter fint. I mina öron helt klar förutom gitarren. Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag knappt på vilken version jag lyssnar på. Som sagt lite åt Badly Drawn Boy-hållet (musiken till About a boy). Styrkan i låten ligger i den ödesmättade bastubefiguren och din mäktiga röst samt växlingarna i intensitet. Tycker som sagt arret är väldigt fint och du drunknar inte stråkarna vilket jag hade gjort om jag försökt. Gillar inte det fläskiga elgitarrljudet hade föredragit något Knopfler-sound från Brothers in arms. Flöjten är ok och rysansvärt snyggt när du sångmässigt bryggar över slutet på just det partiet. Piccolan sitter fint. I mina öron helt klar förutom gitarren. Bra jobbat!

Tusen tack för en mycket genomgående recension... En extremt begåvad gitarrist jag känner lite hade lovat och komma idag och göra ett pålägg på denna... Han dök aldrig upp vilket kanske är lite typiskt för folk som kanske är lite för begåvad för sitt eget bästa....

Nu ska jag försöka sätta gitarren på den akustika jag håller på med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...