ynot Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 (redigerat) # LÅTNAMN: två sobril o en bett skena # ARTIST/GRUPP:vass # GENRE:man vill ju # LÅTLÄNGD: 5 . # KOMPOSITÖR:tony o anders o steven # PRODUCENT:tony o anders o steven # EV. MEDVERKANDE: tony o anders o steven # INSPELNINGSÅR:2006 # FORMAT: (ex. mp3 # STORLEK: lten tror jag # STATUS: kan bli någåt Det är digal trummor på den här inte så upphetsande kanske men. Vore trevligt att höra vad ni Tycker Texten dycker upp om ett tag.. Hälsisar Tony Your browser does not support the HTML5 audio tag Har nof lyckats få länken rätt nu.... Redigerat 9 november 2006 av ynot
Wernborg Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Your browser does not support the HTML5 audio tag
stajo Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Hm försökte också fixa ihop den... men när jag plockade bort det extra http:// samt la till www vilket normalt webläsaren fixar så kom jag till google 🙂 , tack... De om de. Ynot tycker du gör väldans aggressiv musik. Arren känns kalla men det är förmodligen meningen då is och kyla passar bra ihop med ilska. Kanske skulle du blanda mer alltså vissa parti som är varma och sedan drämmer du till med din ilska mitt i liksom och förändrar hela ljudbilden både vad gäller arr och hur du skär med eq. Kanske även prova att sjunga mjukare ibland. I denna låten tycker jag sången ligger för mycket i bakgrunden, det blir liksom bara trummor och gitarrkomp...
ynot Postat 9 november 2006 Trådstartare Postat 9 november 2006 Grym titel Som vanligt med allt bra snodd från en film men visst är det bra ord... Gissa vilken film:: 😎
Wernborg Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Grym titel Som vanligt med allt bra snodd från en film men visst är det bra ord... Gissa vilken film:: 😎 är det grannen med halskragen månne?
ynot Postat 9 november 2006 Trådstartare Postat 9 november 2006 Grym titel Som vanligt med allt bra snodd från en film men visst är det bra ord... Gissa vilken film:: 😎 är det grannen med halskragen månne? KLockrent grabben 9 poäng Persbrants röst säger det som bara han kan.. Men tyckte det speglade värat lata samhälls tempo fint oxå..
Latency Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Arret känns lite retro vilket är coolt. Synd att sången hamnar långt bak. Lyft fram den lite. Man undrar lite för mycket på vad som sjungs istället för att njuta lite av hederlig rock. Sen kanske det är meningen att det skall låta som man är i en trång lokal. Men akorden sätter sig i skallen så det är väl ett bra betyg. 😎
lonewind Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Först, tio poäng för låttiteln... Trummorna är väldigt rummiga vilket jag tycker kan vara snyggt i sådan här musik. Men det känns som gitarrerna inte står i något rum alls... Lite rumsakustik på dem skulle säkert göra susen... Sen är sången på tok för låg... Jag gillar tydlig sång även om den är skrikig eller allmänt galen... Kan nog bli något! PS Får jag en sobril nu? Ds
Wernborg Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 sitter här utan ljud. får lyssna en annan gång.
hegobald Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Musiken är helt ok.. Men va tusan.. Sången låter som om nån sjunger på dass i en billig datormic.. Hör inte ett piss av vad som sjungs ju.. 😎 Musiken och sången är i olika universum helt enklet. Fixa sången så blir nog det här superbra ju ! 😉
ynot Postat 9 november 2006 Trådstartare Postat 9 november 2006 Musiken är helt ok.. Men va tusan.. Sången låter som om nån sjunger på dass i en billig datormic.. Hör inte ett piss av vad som sjungs ju.. 😉 Musiken och sången är i olika universum helt enklet. Fixa sången så blir nog det här superbra ju ! 😎 Ja vet detta (pinsamt medveten till ock med 😎 ) denna inspelning ligger just nu i ettorna o nollornas kyrkogård med min ena hårddisk.. Men om låten kan väcka lite lustar till liv så tror jag att vi kör in den igen.. Tackar t
hegobald Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Klart som korvspad.. Låte och texten är bra.. Fixa det bara 🙁
sixties Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 Låter som 70-tals bandet November och det nyare Abramis Brama (hårdrock på svenska) . Det här är riktigt bra! 🙁 sången ska upp lite.
ynot Postat 9 november 2006 Trådstartare Postat 9 november 2006 (redigerat) Låter som 70-tals bandet November och det nyare Abramis Brama (hårdrock på svenska) . Det här är riktigt bra! 🙂 sången ska upp lite. man Tackar Jag vet om sången skall spela in på nytt o mixa lite.. 🙁 http://vassmusic.com/songs/DiscoH%E5kan.wmv höger klicka spara min sångtecknink i ett nötskal Redigerat 9 november 2006 av ynot
equality Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Får mig att tänka på en grupp från Göteborgsbolaget Nacksving vars studio Tommy Rander sedan köpte. Motvind var det väl... och lite som Nationalteatern. Sången och resten av musiken är som från två olika planeter som sagt. Lite pillerill och sen klart!
ynot Postat 10 november 2006 Trådstartare Postat 10 november 2006 Får mig att tänka på en grupp från Göteborgsbolaget Nacksving vars studio Tommy Rander sedan köpte. Motvind var det väl... och lite som Nationalteatern. Sången och resten av musiken är som från två olika planeter som sagt. Lite pillerill och sen klart! Roligt att få referenser långt utanför sin egna lilla sillburk. Innan jag kiom hit trodde jAg att detta var något eget. Vilket det för visso fortfarande kan vara .men lite glad är man av gemseskapen. Tack för tiden du tog Skall spela in den igen.. m v h tony
ynot Postat 14 november 2006 Trådstartare Postat 14 november 2006 Hm försökte också fixa ihop den... men när jag plockade bort det extra http:// samt la till www vilket normalt webläsaren fixar så kom jag till google 😱 , tack... De om de. Ynot tycker du gör väldans aggressiv musik. Arren känns kalla men det är förmodligen meningen då is och kyla passar bra ihop med ilska. Kanske skulle du blanda mer alltså vissa parti som är varma och sedan drämmer du till med din ilska mitt i liksom och förändrar hela ljudbilden både vad gäller arr och hur du skär med eq. Kanske även prova att sjunga mjukare ibland. I denna låten tycker jag sången ligger för mycket i bakgrunden, det blir liksom bara trummor och gitarrkomp... Tackar för synpunkterna har jobbat på att bli mera"agresiv" vilket verkar lyckas skall ge mig in i det andra lite mera.. tackar för tankarna Yn ot
DåligtGehör Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 Det låter som att fixar du ett bättre ljud så sitter nog allt de övriga på plats redan. Bättre ljud, som sagts och redan tagits upp, framför allt på sång och trummor.
ynot Postat 18 november 2006 Trådstartare Postat 18 november 2006 tänkte lira in den igen gillar titel o texten tank omtanken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.