mietek Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 nån som kan rekommendera någon vstsynth som låter härligt gammal och analog, riktigt 60tal-elorgel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Native Instruments B4 eller Retro Organs från Ultimate Soundbank. Nu kanske det inte BARA var orglar du var ute efter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 9 november 2006 Trådstartare Dela Postat 9 november 2006 jo fan tack ska du ha! jag vill bara ha nåt som stinker 60tal som fan, sen kan ju slänga på sån simulerad rördist så borde det bli ganska gammalt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Korg Legacy collection, där följer en ms20 med.. den låter gammalt.. kanske inte 60tal som du verkar vara ute efter men det låter iaf 1978.. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Arturia har även en hel del skoj analogljudande synthar!! annars kan jag rekomendera Creamware:s usb desktop-moduler... analog-virtuell kontroller typ.. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 9 november 2006 Trådstartare Dela Postat 9 november 2006 tack ska du ha, har inte råd att sväva ut på såna äventyr, får hålla mej till vst nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 B4 II, som emulerar orglar, har inbyggd "simulerad rördist". Retro Organ, som innehåller orgelsamplingar, har det inte. Den har dock en riktigt skittrött sunkig italiensk orgel om jag inte minns fel. åt farfisahållet fast tröttare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 tabletop modellerna e inte dyrare än tex. två bra o dyra VSTi:er.. 😉 I reason finns det massvis med schyssta orgel o analogsynthsamplingar.. dom använder jag ganska friskt.. 😛 annars kan jag ha samplat av mina(o även andras) gamla el- & skolorglar. har även en del andra orgelljud.. typ kyrkoorgel etc. 😛 skaffa ngn billig analogsynth.. kostar betydligt mindre än feta vsti:er som sagt.. 😛 yamahas CS-modeller har jag sett gå billigt som tusan!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 (redigerat) B4 II, som emulerar orglar, har inbyggd "simulerad rördist". Retro Organ, som innehåller orgelsamplingar, har det inte. Den har dock en riktigt skittrött sunkig italiensk orgel om jag inte minns fel. åt farfisahållet fast tröttare. kanske lite åt bontempihållet?? Redigerat 9 november 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 😉 Hehe, ja inte helt omöjligt! Riktigt crappigt låter den iallafall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 😛 Hehe, ja inte helt omöjligt!Riktigt crappigt låter den iallafall. de e fan guld med crappy gamla orglar.. har en bontempi som jag hittade i en gammal replokal för tusen år sen.. den åker fram om man vill ha elaka distade orgelljud eller den görfräcka inbyggda trummaskinen.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 9 november 2006 Trådstartare Dela Postat 9 november 2006 vilket är det ultimata sista dansen ljudet på orgel, man har det liksom i bakhuvudet men när man får massa ljud att välja mellan är det svårt att välja, om vi snackar korg legacy och b4 då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 (redigerat) korg legacy är ms20-ljud o framåt.. dvs rena synthljud.. visst går de o krana fram orgel-liknande ljud, men ska du ha RENA orgelljud så får du nog köra på B4:an eller dylikt! btw vet jag inte vilket ljud du menar.. 😛 men de e säkert ngt fläskigt hammondljud du e ute efter.. 😉 Redigerat 9 november 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 9 november 2006 Trådstartare Dela Postat 9 november 2006 jag är inte eller helt säker:P tänkte bara om det fanns nåt stereotypt för smäktande sistadansenångest. typ whiter shade of pale möter otis redding. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 hahaha ok då förstår jag.. 😉 skaffa ngn orgelsampling som du rördistar lite och lägger på ngt slags rotary på.. då får du schysstschysstschysst orgelljud.. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 vilket program kör du?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 9 november 2006 Trådstartare Dela Postat 9 november 2006 jag kör nuendo 3 . ok! hur får man tag på såna samplingar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 jag kör nuendo 3 .ok! hur får man tag på såna samplingar? ok!! såna samplingar går att köpa i närmsta musikaffär!!! fråga efter orgelsamplingar.. det kommer du en bra bit på.. sen så lägger man ju rumsljud o eq o sånt för o få olika ljud i dom!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 jag är inte eller helt säker:Ptänkte bara om det fanns nåt stereotypt för smäktande sistadansenångest. typ whiter shade of pale möter otis redding. I så fall är det ju definitivt en Hammond du vill ha! Dessutom skall du jobba som en besatt med reglarna ... så är du hemma! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.