Bajenuffe1 Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Hupp... Jag undrar om det finns någon funktion i cubase som städar bort filer i cubase? Det jag menar är att om jag är nöjd med hur ett projekt låter efter att ha lagt till till, spelat in och sedan tagit bort spår, så ligger ju alla filer som man använt kvar i audio katalaogen. Jag har kommit till ett läge där jag jobbat med ett projekt en längre tid vilket har gjort att en mängd filer skapats i audiokatalogen. Jag är nu nöjd med de spår jag har lagda i projektet och skulle vilja städa undan de "audio0X.wav filer som inte används. Gärna radera historiken. Finns det någon feature som hjälper mig med detta? Jag kör SE3:an. /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Under Fiel kan du trycka på Cleanup och på så sätt rensa disken från alla filer som inte används i något projekt, men se för fan till att inte ha viktiga backuper och mixdowns i samma mapp som den du ska cleanupa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 8 november 2006 Trådstartare Dela Postat 8 november 2006 Toppentack... Cleanup tar altså bort rubbet förutom de filer som jag har som synliga spår i Projektet? /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Toppentack... Cleanup tar altså bort rubbet förutom de filer som jag har som synliga spår i Projektet? /Uffe Yes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Under Fiel kan du trycka på Cleanup och på så sätt rensa disken från alla filer som inte används i något projekt, men se för fan till att inte ha viktiga backuper och mixdowns i samma mapp som den du ska cleanupa. Fy fan, det hände mig för några år sen. Hade bokat studio en hel helg för att spela in demo med ett band jag var med i då, och på fredagen lyckades jag lägga alla trummor. Men vi var ju smarta nybörjare och hade alla låtar i samma mapp. Körde en empty trash på lördagsmorgonen och vips fick jag lägga om trummorna till nästan alla låtar. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 För att få mer kontroll över vad som händer kan du gå in i "poolen" och där slänga alla filer du inte använder. tänk bara på att tömma papperskorgen för att radera filerna från hårddisken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 9 november 2006 Trådstartare Dela Postat 9 november 2006 Följdfråga... Tack för svaren by the way... Vad är det som äter prestanda när man med tiden lägger till och tar bort spår. Jag märker att med tiden blir min burk slöare, processor performans ligger högre, även om jag har samma antal spår i bruk som jag vid ett mer initialt tillfälle hade. Är det historiken som ställer till detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.