Jump to content
Annons

Fel på micken?

Recommended Posts

Xeilon (oregistrerad)
Postat

På sistone har min vokalmick blivit lite underlig.

Den har på något vis blivit känsligare och så fort jag spelar in vokalister med lite tryck i stämman så får jag micka dom på alldeles för stort avstånd om det inte ska distas.

Det är alltså inte insignalen i datorn som är för hög utan en lagom hög signal låter distad redan när den når ljudkortet. Som om membranet inte klarar samma styrkor som den borde.

Ljudvågen jag får in så fort det blir "för högt" blir spretig och rejält starkare nedåt resp svagare, bullig & rundad uppåt.

Micken har hängt med ett litet tag nu och den har inte varit sådan från början, så jag undrar om det är nån som vet vad det kan vara som har hänt.. Har garanti kvar på den.

Det är en ADK Vienna.

nån som har en idé om vad det kan vara?

Annons
Xeilon (oregistrerad)
Postat

Ingen som har nån idé??

Postat

Inte en aning egentligen, men det skulle kunna vara att upphängningen av membranet har släppt, så att det inte hänger riktigt rätt, utan lätt tar i någonstans när ljudtrycket blir för starkt...

Oavsett vilket, så blir det nog till att lämna in micen för service. Om det är garanti på den, så ska du inte pilla alls med den själv.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.