Jump to content
Annons

Varför stavar jag så dåligt


Egghuvud

Recommended Posts

Löken (oregistrerad)
Haha, du är alltid lika trevlig.

Jag är trevlig mot de som förtjänar min vänlighet.

Är du förresten äldre än de 14 år som din bild skvallrar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Löken (oregistrerad)
"Ditt tal är likt flugors surr i mina öron"

Ett 14 år gammalt ägg är inte så aptitligt. Därmed var det tur att min fråga inte riktades till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ditt tal är likt flugors surr i mina öron"

Ett 14 år gammalt ägg är inte så aptitligt. Därmed var det tur att min fråga inte riktades till dig.

Och en bitter gammal lök smakar inte så jävla gott det heller. Bättre då att man inte hackar på minsta smålök i närheten, utan istället försöker vara lite trevlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Och en bitter gammal lök smakar inte så jävla gott det heller. Bättre då att man inte hackar på minsta smålök i närheten, utan istället försöker vara lite trevlig.

Det är precis den metamorfosen du behöver genomgå. Bra att du själv är medveten om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och en bitter gammal lök smakar inte så jävla gott det heller. Bättre då att man inte hackar på minsta smålök i närheten, utan istället försöker vara lite trevlig.

Det är precis den metamorfosen du behöver genomgå. Bra att du själv är medveten om detta.

Nja, lustigt nog har jag ingenting emot att vara trevlig när andra är trevliga tillbaka mot mig. Fråga bara någon annan på detta forum. Det är bara någonting med dig som ger mig tårar i ögonen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Nja, lustigt nog har jag ingenting emot att vara trevlig när andra är trevliga tillbaka mot mig. Fråga bara någon annan på detta forum. Det är bara någonting med dig som ger mig tårar i ögonen...

Jag har precis samma inställning. Jag är trevlig mot den som förtjänar det, du tillhör emellertid inte den kategorin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, lustigt nog har jag ingenting emot att vara trevlig när andra är trevliga tillbaka mot mig. Fråga bara någon annan på detta forum. Det är bara någonting med dig som ger mig tårar i ögonen...

Jag har precis samma inställning. Jag är trevlig mot den som förtjänar det, du tillhör emellertid inte den kategorin.

Då kommer vi alltså inte att bli polare, du och jag? Vad synd. Jag menar, med en sån som dig som vän har man väl inte mycket nytta av fiender...

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Då kommer vi alltså inte att bli polare, du och jag?

Förvisso verkar du vara i stort behov av mänsklig kontakt, men så långt som till dig sträcker sig inte min empati.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kommer vi alltså inte att bli polare, du och jag?

Förvisso verkar du vara i stort behov av mänsklig kontakt, men så långt som till dig sträcker sig inte min empati.

Återigen, vad synd. En bitter gammal lök som ger dig tårar i ögonen. Jag får väl gå och bli vän med en pepparspray istället då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, du är alltid lika trevlig.

Jag är trevlig mot de som förtjänar min vänlighet.

Är du förresten äldre än de 14 år som din bild skvallrar om?

Tro det eller ej men svaret är ja.

Om man kollar på din bild så är du inte ens född, eller? Din sociala kompetens verkar ju inte vara född i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Tro det eller ej men svaret är ja.

Om man kollar på din bild så är du inte ens född, eller? Din sociala kompetens verkar ju inte vara född i alla fall...

Tack för upplysningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Återigen, vad synd. En bitter gammal lök som ger dig tårar i ögonen. Jag får väl gå och bli vän med en pepparspray istället då...

Ni två har säkert mer gemensamt. Akta dig som sagt för andra människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt så stavar man väl efter situationen. Här på ett forum är det inte så noga med hur man stavar saker och ting. Dessutom så är det ganska lätt att träffa fel tangenter.

Precis. Om man ska skriva uppsats eller ett arbete i skolan så korrekturläser man ju, kan väl inte påstå att jag gör det när jag skriver här 🙂

Väääldigt ofta blir det "dte" för mig. 🙂 Ofta blir det två versaler när jag skriver en ny mening också som t.ex "JAg går i skolan." 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte skriva barnkliniken en gång och stavningskontrollen föreslog banankliniken. Vad f*n är en bananklinik?

Ha, ha du startar då alltid så kuliga trådar...

Det är skillnad på stavning och stavning. Jag menar ibland slinter fingrarna bara särskilt på alla dessa standardtangentbord som är gjorda för frökenfingrar och inte för mina frukostkorvar. Ibland avgör dagsformen och ord som varit helt självklara tidigare ger upphov till obegripliga stavningsbryderier utschasade dagar med sega synapser. Spelar det nån roll hur man stavar då om ändå budskapet når fram? Eller är det skämsigt att riskera att framstå som obildad och trög med minskad respekt från omgivningen? Men effekten av dålig stavning och grammatik om medveten kan bli slagkraftig. Jag tänker på vissa sångtexter som ger ett kraftfullare uttryck med nån slags underdog-grammatik. Lennons hatlåt till MCCartney, How do you sleep at night där han sjunger those freaks was right when they said you was dead

fast han vet att det korrekta är were dead. Ett sätt att påskina att Lennon minsann inte var lika fisförnäm som Paul?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...