Jump to content
Annons

concubine- the fight song


skall den skrotas  

4 röster

  1. 1. skall den skrotas

    • ja
      0
    • nej
      1
    • vet ej
      2
    • hämta slagträdet, gör slut på datorns lidandet, sälj instrumenten och häng dig själv i garaget
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:the fight song

ARTIST/GRUPP:concubine

GENRE:ja du....jazzigt?!

LÅTLÄNGD:2:32 (ej klar)

KOMPOSITÖR:Michael Dohrnér

PRODUCENT:Michael Dohrnér

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,82 MB

STATUS: Skiss/ej klar

Låtlänk:The fight song

höll på med nåt annat när den här tog form. Har inte avslutat den och vet inte om jag skall....den börjar bli en anning invecklat och vet inte om jag gillar hur den börja ta form, vet alltså inte om jag skall behålla utsvängningar och tempo ändringar i den.

Jag är inte hellre världens bästa på att mixa och slut redigera låtar så lite tips om själva ljud mastering är alltid vällkomna

Redigerat av Concubine
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jodå ansatsen är det inget fel på.

Den första minuten är bra (fast allt sitter inte så vidare i kompet nu). Sen tycker jag solot/mellanspelet känns malplacerat men även onödigt "soloaktigt". SKulle hellre se att du gick direkt till den andra mer walkingbetonade delen (vilken iofs inte är långt ifrån lika stark som första) och eventuellt hade ett kort mellanspel/solo efter det - på versgrooven . Sedan tillbaka till sångvers.

----

Fast det påminner mig om något. Men kan inte komma på vad. Kan det vara någon Talking Heads-låt? Jaja nog om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå ansatsen är det inget fel på.

Den första minuten är bra (fast allt sitter inte så vidare i kompet nu). Sen tycker jag solot/mellanspelet känns malplacerat men även onödigt "soloaktigt". SKulle hellre se att du gick direkt till den andra mer walkingbetonade delen (vilken iofs inte är långt ifrån lika stark som första) och eventuellt hade ett kort mellanspel/solo efter det - på versgrooven . Sedan tillbaka till sångvers.

----

Fast det påminner mig om något. Men kan inte komma på vad. Kan det vara någon Talking Heads-låt? Jaja nog om det.

tja...med walking betonade menar du när "virvel trumman" kommer in?? och hur menar du med "(vilken iofs inte är långt ifrån lika stark som första)"...hänger inte riktigt med där...och solo spelet har jag ingen bortförklaring för...skriver låtar så jag skall ha nåt att "soloa" till 🙂 ...men jag håller med att den kommer för tidigt

....vet inte riktigt det där med talking heads...lite före min tid

tack för att du tog lite tid att lysna igenom

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå ansatsen är det inget fel på.

Den första minuten är bra (fast allt sitter inte så vidare i kompet nu). Sen tycker jag solot/mellanspelet känns malplacerat men även onödigt "soloaktigt". SKulle hellre se att du gick direkt till den andra mer walkingbetonade delen (vilken iofs inte är långt ifrån lika stark som första) och eventuellt hade ett kort mellanspel/solo efter det - på versgrooven . Sedan tillbaka till sångvers.

----

Fast det påminner mig om något. Men kan inte komma på vad. Kan det vara någon Talking Heads-låt? Jaja nog om det.

tja...med walking betonade menar du när "virvel trumman" kommer in?? och hur menar du med "(vilken iofs inte är långt ifrån lika stark som första)"...hänger inte riktigt med där...och solo spelet har jag ingen bortförklaring för...skriver låtar så jag skall ha nåt att "soloa" till 😄 ...men jag håller med att den kommer för tidigt

....vet inte riktigt det där med talking heads...lite före min tid

tack för att du tog lite tid att lysna igenom

/M

Ja walkingpartiet kallade jag det som börjar ca: 1:32.

"... vilken iofs inte är långt ifrån lika stark som första)..." Stryk långt ifrån.

Skulle som sagt föredragit: Vers-"mellandel"-vers och låta gitarren avsluta låten med lite solo på versgrooven (kanske utvecklad). Om du fattar vad jag menar. Hmm... jag tycker låten och rösten är roligare att lyssa på än gitarrsolot. Gillar rösten den är cool.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Nice att du fixade länken.

Så nu lyssnar jag.Det tog en stund innan solo guran gjorde entre,men det var värt att vänta på! Bra lirat.Kanske lite enformiga trummor,men det funkar..plötsligt tog det slut! Va snöpligt!

Nåja det lät bra det som du bjöd på!

Mvh

Harmonica mike

ja du....som sagt inte klart än...tack för de fina orden....håller med att resten är enformigt men det är fortfarande en skiss.....lägger ner svartvita innan man sätter färg...om det nu blir av....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå ansatsen är det inget fel på.

Den första minuten är bra (fast allt sitter inte så vidare i kompet nu). Sen tycker jag solot/mellanspelet känns malplacerat men även onödigt "soloaktigt". SKulle hellre se att du gick direkt till den andra mer walkingbetonade delen (vilken iofs inte är långt ifrån lika stark som första) och eventuellt hade ett kort mellanspel/solo efter det - på versgrooven . Sedan tillbaka till sångvers.

----

Fast det påminner mig om något. Men kan inte komma på vad. Kan det vara någon Talking Heads-låt? Jaja nog om det.

tja...med walking betonade menar du när "virvel trumman" kommer in?? och hur menar du med "(vilken iofs inte är långt ifrån lika stark som första)"...hänger inte riktigt med där...och solo spelet har jag ingen bortförklaring för...skriver låtar så jag skall ha nåt att "soloa" till 🙂 ...men jag håller med att den kommer för tidigt

....vet inte riktigt det där med talking heads...lite före min tid

tack för att du tog lite tid att lysna igenom

/M

Ja walkingpartiet kallade jag det som börjar ca: 1:32.

"... vilken iofs inte är långt ifrån lika stark som första)..." Stryk långt ifrån.

Skulle som sagt föredragit: Vers-"mellandel"-vers och låta gitarren avsluta låten med lite solo på versgrooven (kanske utvecklad). Om du fattar vad jag menar. Hmm... jag tycker låten och rösten är roligare att lyssa på än gitarrsolot. Gillar rösten den är cool.

...ja kanske....men solo-t underläter ingången till walking delen....ev lägger jag en vers till innan solot som du säger och har solot i slutet.

Tack också för dina ord...rösten var man född med och inte kan man göra mycket annat åt den... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...