Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjoho!

Funderar på det här med ljudkort och dess gränssnitt. Är det så att olika ljudkort, olika drivare och olika gränssnitt hjälper till att avlasta datorn på något sätt? Hur mycket kan det då diffa på? Kan det röra sig om rejäla skillnader eller är det en piss i havet?

I så fall, om jag skulle skrota m-box1 till förmån för ett HDSP9652 (eller 9636) skulle det kunna hjälpa till att avlasta uppspelningen, elelr beror det uteslutande på RAM/processor?

Teoreier, fakta eller roliga historier om sjömän är alltid välkomna.

Annons
Postat

Det var en nybliven sjöman som för första gången var ute till sjöss. Han satt och lyssnade på de andras konversation:

- Nummer 5, sa en av dem, varpå alla skrattade. Den nyblivne fattade ingenting.

- Nummer 34, sa en annan av dem, och alla skrattade igen. Den nyblivne fattade fortfarande ingenting.

- Nummer 12!

Nu skrattade dom så att dom kiknade, så den nyblivne sjömannen undrade varför i hela världen de skrattade åt några nummer.

- Vi har satt nummer på de roliga historierna, så vi slipper att berätta dem varje gång.

Den nyblivne slänger ur sig ett nummer på måfå:

- 94!

Samtliga skrattade så att de trillade av stolarna de satt på.

- Varför var den så rolig?, frågade nykomlingen.

- Vi har aldrig hört den förut!

Postat

okej, en till då

En sjöman möter en pirat på en bar. Sjömannen noterar att piraten har både träben,

armkrok och en svart lapp över ena ögat.

- "Hur fick du träbenet?", frågar sjömannen. Jag blev knuffad i vattnet bland en massa

hajar, och när mina män drog upp mig bet en haj av mig benet.

- "Wow", utbrister sjömannen. "Hur fick du armkroken?"

- "Jo, det var så här", svarar sjömannen. "En av mina fiender högg av den under en batalj

på sjön."

- "Otroligt", svarar sjömannen. "Och den svarta lappen?"

- "En fiskmås sket mig i ögat", svarar piraten.

- "Förlorade du synen på grund av en måsskit", utbrister sjömannen förvånat.

- "Nej, men det var min första dag med armkroken

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Ljudkort med DSP

Inte lika roligt som sjömansvitsarna, men ändå. Avlastar din dator nästan helt.

Postat

Ja, jag förstod inte riktigt vad dom hade för anknytning (jo, eventuellt den första) men det som står på RME's hemsida om 0%-cpubelastning vet jag inte riktigt hur man ska tolka, men min burk spinner på riktigt bra med det kortet.

Kan du vänta till mellandagarna/nyår med att köpa ett HDSP9652 så går mitt för 3000kr då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.