Dexter Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Hej alla! Nu har jag hängt här ett tag och tänkte att det kanske är dags att "komma ut". Jag har under de de senaste åren köpt på mig så pass mycket saker att jag numera har en hel liten studio stående hemma i lägenheten. Liten och liten, förresten, saken är den att jag tämligen aktivt söker lokal för mindre studiobygge - eller samarbete med befintlig studio. Så är det nån som är sugen på samarbete eller har en lokal, välkomna att höra av er! Det som intresserar mig mest är snarare traditionell musikinspelning än en massa mjukvarusynthar, även om jag förlorar mig i Reason då och då. Eftersom de allra flesta här (inkl jag själv) är prylfetischter, kommer här en lista på min utrustning: Mixerbord Mackie 32•8 Dator AMD x2 3800 Preamp/kanalstrip Focusrite Voicemaster Pro Rörkompressor TL Audio Fat1 Ljudkort 2 x M-Audio Delta 1010 Cubase 4 + UAD-1 Lyssning Behringer 2031A + AKG K241 samt nån Sennheiser-lur. Synth Roland SH-201 Stagepiano Casio PX-300 (bästa klaviaturen i prisklassen!!) Elgitarr Fender Stratocaster (USA-tillverkad i slutet av 70-talet, dessutom till salu). Akustisk gitarr Yamaha Mikrofoner (som av nån anledning är min största böjelse): Neumann TLM103 Röde NTK Röde NT1000 2 x Oktava MK012 2 x LineAudio CM2 6 x Shure SM57 3 x Sennheiser MD441 2 x Sennheiser MD421 Shure Beta52 Shure PG52 3 x Shure PG56 Plus en j-la massa kablar, multibox, hörlursförstärkare, stativ, etc etc. Ja, det var väl det hela. /Dex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 En mikrofonfetischist... Jaha vadan denna udda böjelse. 🥰 Välkommen iallfall. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Välkommen.. Har du inte glömt Reason i din lista? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 8 november 2006 Trådstartare Dela Postat 8 november 2006 Nja. Jag använder egentligen inte Reason så mycket när jag spelar in. Så därför tog jag inte med det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Nja. Jag använder egentligen inte Reason så mycket när jag spelar in. Så därför tog jag inte med det... Aha... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Jag vet inte om man är i stånd att välkomna andra medlammar när man ligger under 1000 postade inlägg själv, men välkommer i alla fall. Även om min pryllista är aningen mer blygsam än din lider jag av samma problem, och önskar också att jag hade en lokal där jag kunde förverkliga mina drömmar. Skriv ett PM om du vill byta fantasier, hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 välkommen till prylfetischist-klubben.. :Pjag har precis samma "problem" som du.. sitter med massa prylar, analogbord o grjjer i lägenheten o samlar på sig ännu mer.. 🙁 nåväl.. hoppas youll like it här!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
awt (oregistrerad) Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Jag vet inte om man är i stånd att välkomna andra medlammar när man ligger under 100 postade inlägg själv, men välkommer i alla fall. Brass finns i skafferiet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Brass finns i skafferiet Jaså?` 🙁😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Välkommen hit! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 välkommen sirru! 😄 var bor du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 8 november 2006 Trådstartare Dela Postat 8 november 2006 välkommen sirru! 😄 var bor du? Hammarby Sjöstad i Stockholm. Tack för alla vänliga välkomnanden. /Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rattlesnake Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Jag vet inte om man är i stånd att välkomna andra medlemmar när man ligger på färre postade inlägg själv, men välkommer i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 Hejs och välkommen, öl finns i kylen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Du har mer mickar än jag har. Det är nog possytivt.. Välkommen... Ynot Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pain, baby Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 (redigerat) Prylar är kul... synd att man inte kan fyrdubbla sin lön bara 😎 Välkommen hit =) Redigerat 9 november 2006 av osiris Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 välkommen sirru! 🙂 var bor du? Hammarby Sjöstad i Stockholm. Tack för alla vänliga välkomnanden. /Dex. Åhh, dit ska jag flytta om de bara kunde bygga färdigt någongång.... 😆 Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Prylar är kul... synd att man inte kan fyrdubbla sin lön bara Såg du Bullshit i måndags? De hade med en kille som var galen i sina elektroniska hjälpredor. Kunde inte ha för många... Var alltid tvungen att ha det senaste... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nybbe 84 Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 tjaba, tjena, hallå och välkommen 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Tjenare och välkommen!.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 synd att man inte kan fyrdubbla sin lön bara Ät mindre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D.i.a Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 God välkommnen till forum@studio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 synd att man inte kan fyrdubbla sin lön bara Ät mindre. Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 Ahh kul att ha fler prylälskare här. Gillar du mickar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.