milton Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 (redigerat) Så var det utrett... bra med snabbt svar. Redigerat 21 november 2006 av milton
Björn Olsberg Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Utmärkt, bra att detta utreddes. På Studio Forum finns en princip (dock ej uttalad i Forumreglerna) om att representanter för musikbranschen (tillverkare, distributörer och återförsäljare) ska vara tydliga med vilka de är och vem de representerar. Enda anledningen är naturligtvis att andra forummedlemmar ska ha en möjlighet att veta hur de ska förhålla sig till vad som skrivs - och vi har flera utmärkta exempel i forumet på att det fungerar. Lars och Andreas, utmärkt att ni är tydliga i era inlägg! Jag har för säkerhets skulle lagt till en signatur som syns i botten av varje inlägg till er och till Jakoboskij. Signaturen ändras under "Min kontrollpanel" > "Edit Signature". Jag går in ögonaböj och gör ett tillägg i forumreglerna så att denna princip blir tydligare. Allt gott, .björn.
Lars XLN Audio Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Ok jättebra! Vi har pratat med Andreas på telefon också så allting är uppklarat! Mvh Lasse XLN Audio
Björn Olsberg Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Härligt, nu låter vi tråden återgå till ämnet 😕
kirtaphus Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 (redigerat) Undra om det är fler tillverkare som slänger ut lite trådar för att fiska nyfika användare? 😱 Är det någonstans man ska göra reklam så är det väl på forum, även om det kanske nu inte är så snyggt eller tillåtet nu. Grym och snabb research av Toontrack =) Men Olsberg kommer väll också med nyheter titt som tätt, som kan ses som reklam, skillnaden är väl att Studio får betalt 😕 och att dom inte skriver illa om andra tillverkare. over and out, back to tråden 😆 Redigerat 21 november 2006 av kirtaphus
D Vibe Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Ojoj, här kommer man in lagom till röken lagt sig. Hursomhelst så är jag kanonnöjd med EZ Drummer. Helt klart värt den tusenlapp det kostar. Ska bli intressant med AD också. mvh/Daniel
Björn Olsberg Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 (redigerat) Men Olsberg kommer väll också med nyheter titt som tätt, som kan ses som reklam, skillnaden är väl att Studio får betalt 😐 och att dom inte skriver illa om andra tillverkare.over and out, back to tråden 🥰 Nyheter om nya nummer, producentseminarier osv - javisst! Sedan skriver jag naturligtvis korta notiser i egenskap av journalist men då har jag också krav på mig att vara oberoende - och det är en helt annan diskussion. Betalt för de notiserna får vi naturligtvis INTE. Skillnaden om vi tar denna tråd som exempel är att alla medlemmar här har en chans att veta vem jag är i fallet "Studio-reklam" (om inte annat via signatur) och vad mina intentioner eventuellt kan vara. En annan välkänd profil i sammanhanget är ju Claes men som är mycket tydlig i sin signatur om vem han är. Betalt, nja 🙂 Eller räknas obetald övertid? 😐 Redigerat 21 november 2006 av Olsberg
mallorcamange (oregistrerad) Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 alltså jag trodde inte den här tråden skulle bli så intressant men det blev den. Huvudsaken är att jag nu i a f har EZ och jag tycker det är sjukt bra! Är det ngn som har provat vintage setet som man kan komplettera med? är det bra typ 50-60-tal eller?? Mallorcamange 7 dagar kvar i sverige så sjukt skönt sen är jag tbx typ...jaoo efter ngn grisfest i maj skulle jag tro...höhö
Björn Olsberg Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Är det ngn som har provat vintage setet som man kan komplettera med? är det bra typ 50-60-tal eller?? Test i nästa nummer (och nu gjorde jag reklam för tidningen! 😆). Har dock inte lyssnat själv ännu. Drar till Mallorca? Du, man blir inte så lite avundssjuk...
steflund Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 (redigerat) Vill fortsätta ösningen av berömmet till ez-drummer, det som förr tog 2-3 timmar att göra en hyfsad grund till tar nu kanske max 30 minuter, så egentligen tjänar man in vad det kostar på två sejourer (om man har ett hyfsat arvode vill säga). Nu är ju inte alla delar i trumseten så dynamiska som man kan önska... tycker främst kagge alltid hörs att det är samma samplingar oavsett anslagsstyrka (de andra trummorna märker jag det inte på) i DFH add-onnen då... detta är ngt jag skulle önska att toontrack fixade genast! =) De där addictive drums låter ju skönt, om det har ett bra pris kanske man samkör dessa plug-ins så har man två trummisar hemma, på varsitt instrument så slipper de bråka! 😉 Mallorcamange<<< köpte du det, och vad tyckte du om EZ Drummer? EDIT: Såg inte svaret... jag satt med inlägget färdigskrivet i ngn timme, och gjorde annat samtidigt... men låter det stå. Redigerat 22 november 2006 av steflund
hygienteknikern (oregistrerad) Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 Jo, EzDrummer låter allt fint. Lättarbetat å bra. Gött med drag´n drop. Ska nog köpa DFH-expansionen till det vad det lider. Men hur är egentligen de där Scarbee Imperial Drums? Dyra, vet jag iaf ... men allt är relativt. Går de att använda till metal och isåfall, finns det några exempel?
Egghuvud Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 (redigerat) Jo, EzDrummer låter allt fint. Lättarbetat å bra. Gött med drag´n drop.Ska nog köpa DFH-expansionen till det vad det lider. Men hur är egentligen de där Scarbee Imperial Drums? Dyra, vet jag iaf ... men allt är relativt. Går de att använda till metal och isåfall, finns det några exempel? Sid är ju Claes expert på egentligen, men jag har lyssnat på det och det låter helt fantastiskt för att vara samplade trummor. Det består ju av fler trummor nu än i originalversionen, tror jag, men de är minituöst samplade. Från början var det baar ett enda kit så att säga. DEt finns en "poprock" demo på deras hemsida. : http://www.scarbee.com/demos/sid_demos.php Till hårdare kan man visst använde dem men det beror ju på hur du programmerar och hur du jobbar med effekter o s v. DFH är ju mer dedikerat till hårdare musik. Lyssna bara på virveln t e x så hör du. 😉 Redigerat 22 november 2006 av Egghuvud
spaceman Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 En grej jag råkade ut för häromdagen var att efter ha skapat ett midi-spår i Cubase 4 och lagt in en trumloop från EZ drummer på ca 70 takter och sedan ville ändra bmp i Cubase för projektet från 120 till 95. Vad som hände var att Cubase hängde sig totalt och liksom loopade runt, käkade minne, släppte minne, käkade minne, släppte minne osv. GUI:t haltade upp fullständingt. Det gick inte att avsluta Cubase i task managern så det blev en råboot av hela burken. Vet inte om det berodde på EZ drummer eller Cubase 4. Har inte haft samma strul med SL3 tidigare. Fick iof ett mail att det kommit en patch för EZ drummer som jag ännu inte lagt på. Får kolla i release notes för patchen om det är där problemet ligger.
mallorcamange (oregistrerad) Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 jag köpte EZ för ngn vecka sen och det är faktiskt bra. Nu blir det nog att inhandla expansionen vintage(måste bara läsa studio först ;-) ) Ja Mallorca är fint och skönt. Är bara hemma och vänder då och då och köper med mig lite utrustning. Livet leker.
mallorcamange (oregistrerad) Postat 23 december 2007 Postat 23 december 2007 Hej Alla! Detta är Niklas och Lars på XLN Audio. Vi ser att vissa inlägg från Jakoboskij har föranlett Andreas på Toontrack att reagera, vilket vi har full förståelse för. Vi vill klargöra att Jakobovskij ÄR Jakob Möller som är anställd av oss, och vi vill be om ursäkt för att han inte tydligt har klargjort vem han är. Vi i "ledningen" inte har haft någon vetskap om att detta pågick. Vi har ingen bra ursäkt till detta och vi tar fullt ansvar för att det har blivit som det har blivit. Det enda vi kan säga som förklaring är att Jakob är ung och ivrig och inte har haft någon bra koll på de "etikregler" som gäller på forum. De åsikter som Jakobovskij har uttryckt här på forumet uttrycker Jakobs egna personliga åsikter och inte XLN Audios. Vi försäkrar att detta inte kommer upprepas. mvh, Niklas, Lars & Jakob XLN Audio En av de roligare trådarna jag har skapat! Vart snabbt kaos när Jakobovskij visade sig vara medarbetare på toontracks konkurrenter...hehe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.