Florian le Sage Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 (redigerat) Hej, är det någon som testat detta? Jag köpte mig en ny NEC-brännare på netonet i Ullared häromsistens som skall kunna bränna och rista in någon typ av entonig färg på skivan (monokrom?) men de sa att dessa skivor inte kommit än? Tänkte sätta i den i musikdatorn och prova att bränna ner gamla Cubase-projekt som inte ryms på vanliga dvd´s-dessa dual-layer tar ju 8 GB typ...tips emottages tacksamt! 😕 Redigerat 6 november 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Menar du att de inte finns på marknaden än? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 6 november 2006 Trådstartare Dela Postat 6 november 2006 Jag menar ingenting, läs ordentligt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Hej, är det någon som testat detta?Jag köpte mig en ny NEC-brännare på netonet i Ullared häromsistens som skall kunna bränna och rista in någon typ av entonig färg på skivan (monokrom?) men de sa att dessa skivor inte kommit än? Skivorna (och brännarna) som klarar detta har benämningen Lightscribe och de har funnits ett bra tag. Finns i varje webbshop, och tekniken fungerar. Inte för att jag är beredd att betala extra för att bränna en monokrom bild på ovansidan, men det fungerar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 (redigerat) Har ingen sådan själv, men har varit lite sugen på att testa. Visst finns det skivor - men att bränna in bilder med hjälp av lasern, tar en fruktansvärd tid enligt en jag känner som har testat. Typ 5 minuter att bränna innehållet och en halvtimme att rita... 😕 Behöver jag säga att han tröttnade på den funktionen efter första gången...? 😆 Redigerat 6 november 2006 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Jag menar ingenting, läs ordentligt... Förstod bara inte vad du mena med: men de sa att dessa skivor inte kommit än? Lät som om de inte fanns på marknaden. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 6 november 2006 Trådstartare Dela Postat 6 november 2006 (redigerat) Ok, då glömmer vi denna funktion, jag köpte den för Dual layer funktionen i första hand med större lagringskapacitet i åtanken! Zyan: jag återger bara vad de sade till mig... Redigerat 6 november 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Ok, då glömmer vi denna funktion, jag köpte den för Dual layer funktionen i första hand med större lagringskapacitet i åtanken! Zyan: jag återger bara vad de sade till mig... Hmm..ska googla lite efter bilder, verkar interessant att se hur resultatet blir. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 Ok, då glömmer vi denna funktion, jag köpte den för Dual layer funktionen i första hand med större lagringskapacitet i åtanken! Zyan: jag återger bara vad de sade till mig... Hmm..ska googla lite efter bilder, verkar interessant att se hur resultatet blir. På min HP Pavilion blir det liksom brun-svart när man använder lightscribe. Lite som gamla gulnade fotografier. Precis som Claes säger tar det alldeles för lång tid för att man ska orka använda det, tyvärr. // Steffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 Vad är det som bränns egentligen? 😮😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.