Jump to content
Annons

Dual Layer

Florian le Sage

Recommended Posts

Hej, är det någon som testat detta?

Jag köpte mig en ny NEC-brännare på netonet i Ullared häromsistens som skall kunna bränna och rista in någon typ av entonig färg på skivan (monokrom?) men de sa att dessa skivor inte kommit än?

Tänkte sätta i den i musikdatorn och prova att bränna ner gamla Cubase-projekt som inte ryms på vanliga dvd´s-dessa dual-layer tar ju 8 GB typ...tips emottages tacksamt!

😕

Redigerat av Florian le Sage
Dela på andra sajter

Annons
Hej, är det någon som testat detta?

Jag köpte mig en ny NEC-brännare på netonet i Ullared häromsistens som skall kunna bränna och rista in någon typ av entonig färg på skivan (monokrom?) men de sa att dessa skivor inte kommit än?

Skivorna (och brännarna) som klarar detta har benämningen Lightscribe och de har funnits ett bra tag. Finns i varje webbshop, och tekniken fungerar. Inte för att jag är beredd att betala extra för att bränna en monokrom bild på ovansidan, men det fungerar.

Dela på andra sajter

Har ingen sådan själv, men har varit lite sugen på att testa. Visst finns det skivor - men att bränna in bilder med hjälp av lasern, tar en fruktansvärd tid enligt en jag känner som har testat. Typ 5 minuter att bränna innehållet och en halvtimme att rita... 😕 Behöver jag säga att han tröttnade på den funktionen efter första gången...? 😆

Redigerat av Claes
Dela på andra sajter

Ok, då glömmer vi denna funktion, jag köpte den för Dual layer funktionen i första hand med större lagringskapacitet i åtanken!

Zyan:

jag återger bara vad de sade till mig...

Hmm..ska googla lite efter bilder, verkar interessant att se hur resultatet blir.

Dela på andra sajter

Ok, då glömmer vi denna funktion, jag köpte den för Dual layer funktionen i första hand med större lagringskapacitet i åtanken!

Zyan:

jag återger bara vad de sade till mig...

Hmm..ska googla lite efter bilder, verkar interessant att se hur resultatet blir.

På min HP Pavilion blir det liksom brun-svart när man använder lightscribe. Lite som gamla gulnade fotografier. Precis som Claes säger tar det alldeles för lång tid för att man ska orka använda det, tyvärr.

// Steffo

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.