Jump to content
Annons

Bättre sökfunktion?

Linkowich

Recommended Posts

Jo...jag hittade den gamla tråden om sökfunktionen och dess feature att inte ta emot söktermer på tre bokstäver eller färre. Tipset där var att gå via Google ( vilket ju iofs funkar).

Men kom igen. Vi är ju nördar här. Vi borde faktiskt ha möjlighet att söka på DFH, MP3, VST (och såklart LOL - tråden med allt beröm om Basshunters senaste platta).

Kan det inte vara dags att plocka bort denna kontroll i forumkoden? 😕

Dela på andra sajter

Annons
vet att även denna fråga varituppe ett ex antal gånger. Tror att det fans/fins en lösning på detta, harförmig Neko gjorde någonform av guid hur man skall söka korrekt på forumet.

Jo, det var den jag menade. Lösningen är som sagt att använda Google... 😕

Dela på andra sajter

Tycker oxå att det är konstigt. Så mycket ändelser och modelbeteckningar att söka på som inte fungerar.

Skulle det vara en informationsdatabas så ska man väl kunna hitta i den på "rätt och lätt" sätt istället för att behöva gå via google.

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Vad jag förstått så måste orden man söker efter bestå av minst 4 bokstäver? Det är ju jäkligt många produkter som har 3 bokstäver i namnet, eller t.o.m. fabrikatet består av TRE bokstäver.

Önskemål -> Möjlighet att söka på TRE bokstäver, inte minst 4.

Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Javisst.

Det är skitjobbigt att det inte går att söka på "sök", annars hade du kunnat få hjälp i trådar som tar upp samma ämne...

Använd google istället för forumets sökfunktion när du behöver söka på ord som har tre eller färre bokstäver...

Redigerat av Danny Cort
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.