RayBlake (oregistrerad) Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 (redigerat) LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: LÅTLÄNGD: KOMPOSITÖR: PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( LÅTLÄNK:) Haha! Nu Har jag äntligen skrivit min första dancelåt! Jag sysslar egentligen inte med sånthär som ni kanske förstår, men jag tänkte bara höra om det finns några synpunkter, något som är bra eller något som jag ska tänka på i mitt framtida arbete för den breda massan! 😛 Whatever.mp3 Redigerat 6 november 2006 av Lundin
Light Head Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 (redigerat) Vad sysslar du med egentligen då?? Om du redan nu byter spår så kan det lösa sig! Sväng för tusan omedelbart ut till höger, ut mot chipmusikens tassemarker!! Det låter som om någon bytt ljuden på en chip-låt till danceljud och trodde att det skulle bli mer kommersiellt. Sänk i alla fall samplingshastigheten till 8khz..... Du blev nog inte klokare på detta, men jag försökte i alla fall. Redigerat 6 november 2006 av Light Head
Lundin Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Dance? Experiment med samplade ljud skulle jag nog drista mig till... 😛 njae..tillbaks till mixerbordet och några ton produktionstrix så kanske vi kan snacka 😄 Fyll gärna i resterande data som din naturbegåvning inte räckte till vid startandet av tråden.
drloop (oregistrerad) Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 Inge vidare snälla kommentarer. Så illa är det inte. Låter ok, men det är inte min genre så ag passar nog egentligen på den här. Var bara tvungen att uppmuntra dig lite.
Gäst Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Sådär lät min musik när jag lämnade ejay och liknande program för att börja med Reason. Lyssna på mycket på sån musik du vill göra och försök härma så kommer du märka en utveckling efter en massa timmar av svidande öron och suddiga ögon. Kämpa vidare bara.
Kenta K Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Lyssna inte på Light Head. Alla är inte så jävla duktig som han är. . .! 😉 Fortsätt kämpa, så lär du dig tillslut, så är det. 😉
Nexustwins Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Om du tänker satsa på denna typ av musik går det bara inte att använda orginal ljud i fl (antar jag att du använder) du måste ge dig ut på nätet och leta ut vst shyntar du kan ha användning för. tex vanguard och sytrus, sytrus fins redan i fl i xxl verationen.
RayBlake (oregistrerad) Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Tack för alla snälla och mindre snälla kommentarer, jag kanske borde påpeka till t.ex Light Head att jag inte är varken seriös eller insatt in den här sortens musik... men men, Sytrus har jag iaf använt 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.