Gäst Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Abu Graib ARTIST/GRUPP: Narodniki GENRE: EBM/Synthpop LÅTLÄNGD: 3 min KOMPOSITÖR: Olalj PRODUCENT: Olalj MEDVERKANDE: Olalj INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 STORLEK: 2,85 Mb STATUS: Skiss med blajsång Behöver hjälp. Detta är första försöket. Riktig text skall skrivas (nu ad libbar jag bara) och då ska sången mixas bättre. Har aldrig skrivit nåt själv förr. Märker att variationen brister. Tips? Försöker låta Front 242 men lyckas väl inte så bra. Tar tacksamt emot tips men var snälla; det är första försöket. Olalj Abu_Graib_01.mp3 Redigerat 6 november 2006 av Gäst
Gäst Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Ett fängelse i Irak. Fick du låtlänken att fungera? Själv får jag bara upp Ding-bats och tror att jag gjort nåt fel... Olalj
Gäst Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Hittade detta som kan lösa vissa problem Olalj "Ok... nu har jag löst det... man klickar på spara som och döper filen till något.mp3... filen landar på den egna datorn och sedan är det bara att köra... Mvh Per "
Valdez Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Hmmm..känns som två låtar! och lite missvisande med denna halvsura sång..men kan säkert bli en bra låt när du jobbat mer med sångstuket och vilket ansikte sången ska ha i verserna med tanke på orden.. Lycka till..
Light Head Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Kul att någon vill plocka upp 242 igen.... Själva mixen är rätt ojämn. Bastrumman t.ex. är väldigt hög. Om du vill att det skall vara mera 242 så skall det vara mer agg i sången, och musiken oxo, men framför allt sången. Nu låter det som någon glad rocklåt där alla musiker gått hem och kvar blev Ola med Reason 1.0 och en god portion inspiration. Om det är 242 du vill låta som, då har du väldigt lång väg kvar att gå.... Kanske börja med att höja med 20bpm? Då kommer du kanske fram lite tidigare,, hehe
Gäst Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Tack för synpunkter. Sången är som sagt blajsång som bara är påslängd utan tanke. Ligger bastrumman för högt? Jag drog upp den som f-n för att jag ville ha tryck i låten. Kanske går att göra på annat sätt? När jag har skrivit text och skall lägga sån; är det mera agg vid insjungandet eller i mxningen du menar och, om det är mixningen, hur gör man det. Vet att det kan bli bättre men man måste börja nånstans, därför gärna lite "handfasta" tips. Tack Olalj
Light Head Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Definitivt mer agg på sången! Tänk på höjda skatter, dyrare bärs, shockhöjda bensinpriser, krig och elände. Kill kill kill,, kill the m.f. bastards that dont want my sarkasm. Skrik ut din vrede,,,, världen är orättvis mot de orättvisa Högre volym ger INTE bättre tryck! Byt ut BD-ljudet eller lägg effekter på... Jag är ingen expert på detta men det sägs funka. :-)
Gäst Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Tack Liht Head, nu blev jag riktigt förbannad... 😛
D Vibe Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Hmm. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Det är kul att någon vill göra EBM faktiskt, men det känns som du missuppfattat begreppet lite. Det här är för glatt och alldeles för lite aggressivitet för att det skulle vara EBM .. Skulle kunna funka som en ren synthpoplåt, men som det är nu så känns det som du svävar nånstans där du inte riktigt vet vart du ska sätta fötterna. Inget fel på att vara experimentiell, men det här känns inte riktigt lyckat. Försök att få det låta mer monotont till att börja med, kör en fet bastrumma och en fet basgång.. dist är inte nödvändigt, däremot måste du ha mkt aggressivare sångröst. Egentligen behöver du inte träffa några speciella toner.. 😛 EBM är en av världens bästa musikgenrer om man lyckas med det. Lyssna på Front 242 och Nitzer Ebb t.ex.. fulländning 😄 /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.