Miss9 Postat 18 januari 2004 Postat 18 januari 2004 Tjena! Har nu planer på att byta ut min stenåldersburk som inte klarar av mer än 10 spår på engång. Eftersom jag är helt kass på datorer så tänkte jag höra om nån har några bra tips. Behöver en dator för hemmastudio bruk den behöver inte alls va det bästa som finns men tänkte att den ska ligga på ett pris runt 5000-6000:-. Planerar att plocka ihop den själv så den behöver inte va färdigmonterad. Så det jag undrar är vad för komponenter som är bra...typ villken procesor passar bra för inspelning HD ram och liknande. MvH Jocke
trance[]control Postat 18 januari 2004 Postat 18 januari 2004 Mitt tips är som följer... (förutsatt att du har chassi å sånt) Moderkort: Nåt ASUS kort - de flesta är bra. Helst med Hyperthreading stöd Processor: P4 2,8Ghz (Hyperthreading processor) UTAN FLÄKT Zallman Processorfläkt + kylpasta 2x DDR 333Mhz 512 Mb Ska du köpa nytt grafikkort så rekommenderar jag Matrox G550 Bra ställe att köpa på - www.datorbutiken.se Mvh Alex PS. Vet ej hur AMD's 64bits processorer funkar än men någon annan kanske vet? DS.
Claes Holmerup Postat 18 januari 2004 Postat 18 januari 2004 Det finns lite exempel på lyckade ihopplockade maskiner i mitt recensionsforum... 😆
MagArne (oregistrerad) Postat 21 januari 2004 Postat 21 januari 2004 Skriv vad du har tänkt att spara från den gammla datorn, tex lådan/chassiet, hårddisk, bildskärm m.m eller om det ska vara en helt komplett dator. Du får ju ingen hej dundrande dator för 5000-6000:- om den ska köpas helt komplett.
Miss9 Postat 23 januari 2004 Trådstartare Postat 23 januari 2004 Man tackar så mycket för tippsen har plockat ihop en dator nu som kommer att klara av det jag vill.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.