sweet Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Var finns det någon hemsida där de står vad det krävs för betyg på gymnasiet för att gå diverse utbildningar på universitetet? tacksam för svar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linkowich Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 http://www.vhs.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sweet Postat 6 november 2006 Trådstartare Dela Postat 6 november 2006 Hittar inte? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Det är väl olika beroende på utbildning? 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Du måste ha minst 2300 gymnasiepoäng samt godkänt i alla kärnämnen. Sen beror det som sagt på vilken utbildning du vill söka. Många har krav på extra kurser utöver grundkraven. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Du måste ha minst 2300 gymnasiepoäng samt godkänt i alla kärnämnen. Sen beror det som sagt på vilken utbildning du vill söka. Många har krav på extra kurser utöver grundkraven. jag hade för mig att det var 2500 gymn. poäng.. hehe inte lätt med det.. 😉 en del utb. kollar mer på tidigare erfarenheter samt intervjuer istället för poäng!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Gå in på respektive universitets hemsida och sök dig fram till kursen du vill gå. Där står det vad man ska ha läst för att få gå den. Utöver detta finns det också vilket Betyg du har sen gymnasiet. För att kolla detta gäller VHS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 jag hade för mig att det var 2500 gymn. poäng.. hehe inte lätt med det.. 😉 Ja det är en riktig röra det där. Det beroro på när du har har läst dina gymnasiepoäng... Enligt det gamla räknesättet är det säkert som du säger 2500p men när jag läste komvux förra vintern var det 2300p som gällde, sen räknade dom om mina gamla poäng från gymnasiet till det nya systemet. Enda sättet att veta säkert är nog att fråga en studievägledare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Hmm.. förra hösten fick jag höra att det var 2500p som gällde. Har för mig att det är det som gäller fortfarande, menmen.. 😆😆 Nu till nästa läsår ska ju nya studiemetoder införas. Kurserna som man har nu ska ju ersättas med något "annat". Kommer inte ihåg riktigt hur detta skulle gå till men förändringar av betygssystemet osv. ska iaf. ske. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Hmm.. förra hösten fick jag höra att det var 2500p som gällde. Har för mig att det är det som gäller fortfarande, menmen.. 😆😆 Nu till nästa läsår ska ju nya studiemetoder införas. Kurserna som man har nu ska ju ersättas med något "annat". Kommer inte ihåg riktigt hur detta skulle gå till men förändringar av betygssystemet osv. ska iaf. ske. Bolognaprocessen eller vad de nu heter. Jobbig grej iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Varför ligger det under allmänt? Letar du musikproducent utbildning, finns en treårig på Linköpings Universitet i Norrköping. www.liu.se och om du hittar kurshemsidan kan du säkert se vad som krävs, vet att de kräver arbetsprov utöver demon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Varför ligger det under allmänt?Letar du musikproducent utbildning, finns en treårig på Linköpings Universitet i Norrköping. www.liu.se och om du hittar kurshemsidan kan du säkert se vad som krävs, vet att de kräver arbetsprov utöver demon. de kräver alla grundläggande ämnen! sen får du skriva en "uppsats" om dig själv och din musikaliska bakgrund, lämna in arbetsprover o sen om du klarar dig ändå vägen får du göra intervjuer, sen tar de ut de som dom vill ha!! jag klarade mig igenom.. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Jag funderade på att söka, men tror jag blir ekonom istället. Hur länge har du läst? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 2350p med slutbetyg avklarade före 2001, 2500p efter det. De flesta högskoleutb. kräver gymnasiekompetens, dvs. godkänt betyg i Sv A+B, En A, Ma A, Re A, och Sh A Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.