Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

😆

Aaah, jag förstår hur du menar, men jag kan inte låta bli att skratta ändå...

😄

Redigerat av android
MrPhil (oregistrerad)
Postat

Snabba violinfigurer är det jag först kommer att förknippa med Vivaldi. Ganska vänliga harmonier oxå. Stunsigt o bra fart i. Ganska lättsamt.

• 2 veckor senare...
Postat

Att det var ljust och muntert. Vivaldis musik anses vara en av dom som förde barock musiken till den mer klassiska musik vi känner idag. Så teknikerna är väl sånt som låter glatt. Komponerade i dur skalor och snabba legaton.

Postat
Vad är vivladi mest känd för (rent teknikmässigt)

Om man blir ombedd att göra en låt som efterliknar vivaldi, vad skall man då studera först ?

Lite sammanträffande. Vi hade en del närbesläktat Vivalditjat på IRLen igår.

Kolla in ULI ROTHs Metamorphosis... Det är den 5e årstiden. Världens bästa gitarrist.

Postat

Rent tekniskt så snodde han aldrig loopar.

Han jobbade varken i Mac eller PC.

Media-skygg, man ser honom aldirg på MTV eller liknande.

Lite slö oxå - han har inte släppt ngn CD på länge.

Tror jag såg honom sälja korv vid Sergels torg, men jag kan ha tagit fel...

Postat
Vad är vivladi mest känd för (rent teknikmässigt)

Om man blir ombedd att göra en låt som efterliknar vivaldi, vad skall man då studera först ?

Lite sammanträffande. Vi hade en del närbesläktat Vivalditjat på IRLen igår.

Kolla in ULI ROTHs Metamorphosis... Det är den 5e årstiden. Världens bästa gitarrist.

Jo tack jag vet, har själv en sjusträngad med en hög a-sträng så jag kan komma åt samma noter som han.

Han är en väldigt intressant gitarrist.

• 7 månader senare...
Postat

I Wikipedia kan man hitta mycket om Vivaldi , han är känd för de 5 årstider och andra koncerter som verkar inte vara svåra , Vivaldi är min favorit kompositör , av de 4 årstider älskar jag mest sommar (presto ) har ngn spelat den ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.