Steffe Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 (redigerat) Vet inte riktigt vad jag gjort här men en låt blev det med något "spacad text". Första låten jag lägger upp här, tyck gärna nåt!!! * LÅTNAMN:Brand new girl * ARTIST/GRUPP:Hotel Bizare * GENRE:Synth * LÅTLÄNGD:6,47 * KOMPOSITÖR:S.Karlsson * PRODUCENT:S.Karlsson * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR:2006 * STORLEK: 6,21 MB * STATUS: Färdig demo Brand_New_Girl_grovmixad_01.MP3 Redigerat 5 november 2006 av Steffe
ynot Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 (redigerat) Hej Steffe gott med lite synt så här tidigt på kvällen... Ökar tempot i slutet eller är det jag... Sången är lite för in the face i bårjen i slutet blir det mera efekter på den kanske jobba på att få med det från börjen....Eller sänka den lite.. Jag tycker att något bra kan bli bättre... TT 😳 Redigerat 5 november 2006 av ynot
Fidden Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Den tog inte riktigt den vägen jag hoppades under introt... hade velat att det hade dykt upp några tunga trummor. Och bli lite DM-aktigt. Ganska bra att det inte blev så. Detta var nog mer intressant. Hade sångmelodin varit lika snygg som vissa av syntmelodierna, hade det dock varit bra mycket bättre.
android Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Bitvis riktigt schysst! Skulle dock lägga lite mer jobb på mixen om jag vore som du. 😕 Har egentligen ordinerat mig själv ljudvila idag eftersom mina öron tagit mer än lovligt mycket stryk på sistone, men jag kunde inte låta bli att lyssna lite iallafall...
spaceman Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Steffe, Låten känns som den går lite för långsamt. Vart är trummorna ? Kommer in alldeles för sent. Här är det lite klippa och klistra som gäller om ni ska få ihop låten för den breda allmänheten. Korta ner den. Hitta en refräng. Hitta en melodi. Se över mixen. Gillar iof moog känslan. Men jobba mer med budskapet och örhänget.
Steffe Postat 6 november 2006 Trådstartare Postat 6 november 2006 Ynot; Jag tror inte att tempot ökar i slutet om det inte är så att cubase skenat. Fidden; Jo, DM har ju följt en genom livet och det var nog så att jag kom på där under "introgörat" att det här är nog inte så lite tidigt Depecheinfluerat och sen så drog den iväg åt ett annat håll. Man är ju ingen större sångare så därför är det väl inte mycket till melodi på sången. Kanske sänka den som Fidden sa o effekta den lite gott. Android; Den är nog egntligen inte mixad på riktigt tror jag, det var ett tag sen den gjordes, kommer inte ihåg riktigt, men lite nivåreglering skadar kanske inte Tack för att ni lyssnat, alltid kul o höra andra tycka lite om musiken man sysslar med. Vet inte ens vad man ska ha låten till men ibland gör man bara låtar utan att veta var man hamnar nånstans och det här var väl en av dom tror jag, man sätter sig framför datorn och så hittar man ett gott ljud eller en go slinga och så blir det bara nåt, ofta har man svårt att hitta ett avslut så dom aldrig blir klara och ibland blir dom klara. Lev väl Stefan
D-jozz (oregistrerad) Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 asså, vet inte om d bara är jag som inte kan få hem låten??
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.