TheBigPicture (oregistrerad) Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Jag avinstallerade Cubase SL av olika anledningar, och nu när jag installerar om det, så går det inte att starta programmet! Den här första start-rutan kommer upp, men den går inte längre än till "Initializing: Protection" (Ja, jag har dongeln i...), och sedan: "Cubasesl.exe har stött på ett problem och måste avslutas" Vill du skicka felrapport och blablabla ni vet. Varför blir det så här helt plötsligt? Har testat att installera om flera gånger - same shit. En tanke: Efter att jag avinstallerat Cubase så såg jag att Steinberg-mappen med en del filer låg kvar i Program-mappen. Den tog jag bort. Var det en dålig idé? Skulle uppskatta lite hjälp. Det här är grymt frustrerande... /Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Du får nog rensa upp i registryt oxå i så fall... Fråga mig inte hur men det verkar som det ligger en del filer eller så kvar där.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Jag avinstallerade Cubase SL av olika anledningar, och nu när jag installerar om det, så går det inte att starta programmet! Den här första start-rutan kommer upp, men den går inte längre än till "Initializing: Protection" (Ja, jag har dongeln i...), och sedan:"Cubasesl.exe har stött på ett problem och måste avslutas" Vill du skicka felrapport och blablabla ni vet. Varför blir det så här helt plötsligt? Har testat att installera om flera gånger - same shit. En tanke: Efter att jag avinstallerat Cubase så såg jag att Steinberg-mappen med en del filer låg kvar i Program-mappen. Den tog jag bort. Var det en dålig idé? Skulle uppskatta lite hjälp. Det här är grymt frustrerande... /Micke Hände mig förra vecka oxå när jag skulle istallera mitt cubase se i en nyformaterad hårddisk. Det märkliga va att jag hade för nya drivrutiner till mitt M-audio 2496. Provade o installera de gamla drivrutinerna som följde med ljudkortet och sen fick jag igång cubase av nån konstig anledning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheBigPicture (oregistrerad) Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Du får nog rensa upp i registryt oxå i så fall... Fråga mig inte hur men det verkar som det ligger en del filer eller så kvar där.. Vad är det för register jag ska rensa upp i? Hur går jag till väga? Pedda - Jag har också ett M-audio 2496, men jag har bara använt orginal-drivrutiner. Testade nu med lite olika drivrutiner och ominstallationer hit och dit men det gav inget resultat.. Tack ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 Det är inte så, att du har kört installationen medan dongeln fortfarande sitter i porten...? Jag har för mig att det kan bråka då och att det är därför det står i manualen att man ska plocka ur dongeln vid installationen... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Popwerk.com Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 Har du crackade pluggar tillsammans med köpt Cubase ??? I såfall, bort med gratis och KÖP. Eller... Avinstallera alla vst pluggar och installera om dom en efter en och se om det fungerar. Vissa människor har alldeles för många pluggar som dom inte använder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 http://www.pctools.com/registry-mechanic/o...google_registry Testa den...Är väldigt bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheBigPicture (oregistrerad) Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Nej, jag har faktiskt inga crackade pluggar. Hade några gratispluggar, men jag har avinstallerat dem och alla andra pluggar också. Tror fan jag har avinstallerat det mesta som har något med ljud att göra... Och dongeln har inte suttit i när jag installerat. Har avinstallerat den varje gång jag avinstallerat Cubase. Och nu har jag kört både Registry mechanic och Crap cleaner. Men det funkar fortfarande inte! Snälla, mer tips... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Avinstallera Cubase (och ev. andra Steinbergprodukter) och Syncrosoft LCC. Kör sedan igång C:\Windows\regedit.exe för att komma ihåg Registereditorn Var försiktig här, för ett misstag i Registret kan innebära att Windows inte startar upp. Under HKEY_CURRENT_USER\Software hittar du mappen Steinberg. Kasta den. Stäng Registereditorn. Öppna Utforskaren och leta uppp C:\Documents and Settings\DITT ANVÄNDARNAMN\Application Data\Steinberg Kasta den här mappen. Nu ska Cubase vara bortrensat. Starta om datorn. Installera Cubase igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheBigPicture (oregistrerad) Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Det fungerde inte heller... So, det måste väl betyda att mitt problem inte har något med gamla skräp-filer att göra? Vad kan det då vara? Jag noterade en sak vid cubase-installationen: När installationen var klar så valde jag givetvis att starta om datorn. Då, när jag loggades ut (vet inte om det var medans windows sparade mina inställningar eller när det var) så kom det här ljudet som windows använder när något misslyckas. "dom!", som ett kort mörkt ackord, ni vet? Ger det någon någon ledtråd? Uppskattar verkligen allas hjälp så här långt. Hoppas någon knäcker gåtan... /Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Du har inte övervägt att göra backup av viktiga filer till en extern disk och sen formatera/installera om Windows på datorn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Du har inte övervägt att göra backup av viktiga filer till en extern disk och sen formatera/installera om Windows på datorn? Låter som en plan! Det skulle jag också gjort - en ny fräsch installation kan göra under för krånglande program. Men jag vet även att det kan vara avskräckande om man inte så stor datorvana... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Man kan ju göra en "reparations-installation" av Windows också. Då finns alla program kvar, men i bästa fall har man lyckats ersätta felaktiga Windows-filer, så att det fungerar sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spectacell Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Hejsan, en grej som ofta löser dylika problem är följande från Steinbergs knowledgebase: • Download the latest Syncrosoft License Control Center from http://www.syncrosoft.com • Go to Windows "Start" menu, select "Run…", enter "cmd" and press [ENTER] -> This opens the command console window • Drag the downloaded installer of the Syncrosoft LCC and drop it into this window -> This adds the complete path to the file to the command prompt • Now add the overwrite option by typing " /o" after it, notice the space between the path/filename and the "/o" option. • A valid command line should look like this now: "...\any path\SyncrosoftLicenseControlSetup.exe" /o • Now press [ENTER], this starts the Syncrosoft LCC installation in overwrite mode. • Now reboot your PC, when Windows has finished booting connect one USB at a time, allowing the Windows Hardware Detection to install each key by guiding it to do that automatically. När du har följt detta så har du installerat senaste versionen av License control center i overwrite mode så att den skrivit över alla gamla filer. Går det inte ändå så kan du också kolla i enhetshanteraren om det är något gult utropstecken på USB protection device drivaren. Ta isåfall bort den. Ta sedan ur och sätt i USB-nyckeln igen och låt Windows installera automatiskt som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheBigPicture (oregistrerad) Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Ja, det funkade! Jag laddade ner det där "Syncrosoft License Control Center", och det fixade allt! Återigen - Tack till er som har engagerat er. /Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.