TacoBodin Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Hej.... Jag började med datorbaserad inspelning för ungefär ett år sedan, och sedan ett halvår tillbaka har jag haft tillgång till en Mac (2.0 Ghz, 512MB RAM). Som yttligare utrustning har jag ett M-Audio Firewire Solo-ljudkort, en TSM MT87S och ett antal akustiska och elektriska gitarrer. Ända tills nu har jag spelat in i GarageBand, men tycker att det är alldeles för mycket baserat på förinställningar. Så jag måste skaffa nytt inspelningsprogram, med andra ord. Live har alltid varit ett av de program jag funderat på, så jag tog mej tid till att ladda hem och testaköra Live 6. Efter bara några minuter insåg jag att detta var vad jag hade letat efter. Det värsta var, eller är ska jag kanske säga, att jag inte hittar något bra arbetsflöde. Har ni något tips på hur "musikskapningsprocessen" ska fortlöpa?? OBS!! Jag har ett, enligt mej, handikapp.."Studion" jag har är ju en hemstudio, så jag programmerar samplade trummor. Skulle bli överlycklig av många tips.... TacoBodin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Är inte inne på live, men det är samma i de flesta program. Det tar tid att lära sig och ditt arbetsflöde kommer att snabbas upop efterhand. =). Jobba på! - // Nexustwins =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Live är helt underbart att skapa i för allt går snabbt och är busenkelt. Jag föreslår att du spelar in några loopar ioch lägger det under Sessionview och loopar dem där och jammar till den beat du spelat in. Det är en superbra början och en fördel jag inte sett i så många program. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 (redigerat) Har ni något tips på hur "musikskapningsprocessen" ska fortlöpa?? som du själv vill förhoppninsvis regler är till för att brytas lär dig inga så är det bara att köra om inte så är contro´v o midi pedal bra att skaffa det har jag det är bra 🙁 Redigerat 9 november 2006 av ynot Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.