BeeZed Postat 25 juli 2004 Postat 25 juli 2004 Funderar på att slänga ihop en dator till, och synka det med SX, Och hittade då system link under setup. Vad jag förstår så skall man via nätverk kunna köra två parallellt, och på så sätt kunna eventuellt av-belasta ena datorn. Smart tycker jag, men är det någon som utnyttjar detta, har testat osv. Och hur gör man? Läste att man behöver Spdif in/ut på ljudkorten blandannat?? Måste vara för att kunna köra en vettig mixdown? Måste jag oxo köpa ett SX till, eller funkar samma dongle på nåt smart sätt?? 😆 Vad vet jag? *hehe* Hoppas ni fattar min fråga/dilemma och ser fram emot svar! /Peter
Lundin Postat 26 juli 2004 Postat 26 juli 2004 Systemlink funkar digitalt genom s/pdif-gränssnittet och därmed behöver du såna in och utgångar på varje dator.. Du behöver väl i.o.f.s inte ha Cubase i den andra datorn..det finns ju V-Stack: kolla denna länk jag har inte kört det IRL men det är en del på engelska Cubase-forumet som kört flera datorer via systemlink och det är ju dessutom samplekorrekt.
Krokodilen Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Hej, Nej, jag har inte testat systemlink. Men FX Teleport fungerar bra för att avlasta huvudburken. Kanske värt ett test? Ha de
spaceman Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Jag har varit inne på att köra systemlink på mina två burkar med Cubase SL, men insåg tillslut att det inte var någon vits då jag klarar mig bra ändå med datorkraften i varje burk försig. Systemlink är mera en grej om man t ex är två hemstudiopulare som vill köra ett Cubejs projekt gemensamt på var sin burk. Har testat FX teleport demon som bygger på TCP/IP istället för Spdif. Det vara bara skit. Jag kör i regel mixdown från Cubase/Reason från burk 1 till Soundforge på burk 2 genom mixerbordet istället.
Krokodilen Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Har testat FX teleport demon som bygger på TCP/IP istället för Spdif.Det vara bara skit. Hej Spaceman, Att skriva att något "är skit" säger ju inte oss andra hur en produkt fungerar (om den alls gör det? 🙂 ) En smula mera utförligt kanske skulle vara att föredra? Till saken hör att jag endast tillfälligt lyckades låna ytterligare en dator och har därför bara hunnit sparka igång demot med en VST synth och det fungerade... Jag har funderat på att damma av en gammal burk (viss renovering) men det är kanske inte värt det? I vart fall inte för FX skull? SystemLink är ju ett alternativ men investeringen för att få det att fungera blir för omfattande. Ha de
spaceman Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Har testat FX teleport demon som bygger på TCP/IP istället för Spdif.Det vara bara skit. Hej Spaceman, Att skriva att något "är skit" säger ju inte oss andra hur en produkt fungerar (om den alls gör det? 😠 ) En smula mera utförligt kanske skulle vara att föredra? Till saken hör att jag endast tillfälligt lyckades låna ytterligare en dator och har därför bara hunnit sparka igång demot med en VST synth och det fungerade... Jag har funderat på att damma av en gammal burk (viss renovering) men det är kanske inte värt det? I vart fall inte för FX skull? SystemLink är ju ett alternativ men investeringen för att få det att fungera blir för omfattande. Ha de Hej Quote, Får be om ursäkt för ordvalet. Men FX teleport demon installerad så fungerade inte FXT VST wrappern med att hitta den andra hosten. Detta innebar att ingenting fungerade med slave och master. Hur man än försökte så fick man inte igång det hela. Nu vet inte jag om jag gjorde något fel, men direkt enkelt var det inte. 🙁 Till skillnad mot systemlink, så infinner sig en viss skeptis till att köra en slave över TCP/IP med tanke på latecy och sync. Du kan ju alltid testa FX teleport, men jag tror du kommer att inse att systemlink är ett bättre val.
VacUm Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 (redigerat) Hej Quote, 😠🙁😄 Han den där Quote är en flitig skribent på forumet... Redigerat 27 juli 2004 av VacUm
Krokodilen Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Tackar för det Spaceman 🙁 Men ... nu fick jag problem. Nu bara MÅSTE jag skaffa en burk till och testa SystemLink. 😠 Ha de
BeeZed Postat 29 juli 2004 Trådstartare Postat 29 juli 2004 Skall prova så fort sommaren & värmen är över. *lol*
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.