Jump to content
Annons

Datorn Bootar inte rätt

Recommended Posts

ostkrokar (oregistrerad)
Postat

Min dator har över en natt tappat bort två hårdiskar, varav en av dessa är hårdisken med windows installerat på. Så när jag slår på datorn så hittar den inget att boota från. Jag har provat att byta elkablar och hårdiskskablar men det funkar fortfarande inte. Har ni några knepp som är värda att försöka?

// John

Annons
ostkrokar (oregistrerad)
Postat

Har tyvärr ingen autoscan i mitt bios, men tack ändå =)

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Resetera din BIOS. Instruktionerna finns i manualen eller på google. Typiska sätt är att ta ut en jumper i 15 minuter eller liknande. Efter det här, kan det vara att maskinen hittar dina skivor. Om inte, ta en skiva med dig till en kompis och koppla i och titta om den är vid liv. Mycket osannolikt att två skivor skulle paja under en natt (om det inte regnat in i maskinen).

ostkrokar (oregistrerad)
Postat

Tack för tipset, reseten funkade inte men som sagt, diskarna borde inte va paj för det har inte regnat in på senare tid iallafall =P

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.