Jump to content
Annons

Breakthrough

Recommended Posts

BroliN (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: Breakthrough

ARTIST/GRUPP: Gain of Silence

GENRE: Hårdrock/Metal

LÅTLÄNGD: 4:03

KOMPOSITÖR: Anders

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.58 Mb

STATUS: Egeninspelad demo?

Hallojj!

Det här är den första låten jag har spelat in komplett på mina grejjer hemma så jag är lite utav en nybörjare här, skulle gärna vilja ha lite kommentarer/kritik på både låt och på inspelningen...

gos___breakthrough.mp3

Annons
Postat (redigerat)

Tjena. Jag håller med DrHans. Låten skulle även må bra av en EQ-genomgång, samt ominspelning av sången. Vad händer på den "höga" tonen i refrängen? 😳

EDIT: Jag gillade själva låten. 🙂

Redigerat av BaldByChoice
BroliN (oregistrerad)
Postat

Tackar för kritiken!

Okej, vad tycker du känns loopat? Instrumenten är inte loopade, utan det enda är sången på första o sista refrängen och ev. trummorna i vissa partier då (programmerade)...

Och sen sången ja, där är det ju inte jag som ska sjunga överhuvudtaget känns det som, men i brist på annat blev det så nu...

Postat

Tummorna låter för mycket midi. Det hela får ett stelt intryck. Sedan tror jag att det kan bli en väldigt bra låt framför allt om du får in en annan sångare eller alternativt lägger om den men kanske på ett annat sätt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.