Jump to content
Annons

Vardagspaus

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

inlägg raderat

Redigerat av gufv
Annons
Postat

Hej på dej gufv!

Skön låt du har snickrat ihop, härligt mysig sådan så här på en söndag att lyssna till. 😳

gufv (oregistrerad)
Postat
Hej på dej gufv!

Skön låt du har snickrat ihop, härligt mysig sådan så här på en söndag att lyssna till. 😳

tack p-o!

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jag har inte medvetet försökt få det att låta om stråkar, men det är en plugg i ableton. minns inte vad den heter, simpler kanske?

Redigerat av gufv
Postat
jag har inte medvetet försökt få det att låta om stråkar, men det är en plugg i ableton. minns inte vad den heter, simpler kanske?

ok, jag tänkte framförallt på det som låter lite som en cello i bakgrunden i början.

Låter snyggt iaf.

gufv (oregistrerad)
Postat

ja den låter lite cello-aktig, det har du rätt i. om du är ute efter bra cello-sampler så är EWQL Silver Edition en jävligt bra sådan. Dyr dock, om du tänker köpa den.

Postat

Tankar angående rytm (och låten):

Första minuten känns lite orientalisk-afrikanskt. Här "hör" jag främst ett ganska snabbt spel på cymbaler stiga fram. Men man skulle också kunna använda Darbuka och/eller Udu - lite mer återhållsamt än cymbaler.

Sedan känns det mer västerländskt och drar mer och mer "pophållet". Första delen av det tycker jag känns bra. Sökande efter sin form. Här kan jag fortfarande tänka mig behålla de intrument jag nämnt. Fast vid 2:10 tappar jag bort mig och vet inte vad man eventuellt skall göra - dock lyssnar jag gärna. Sedan inträder mer och mer maskinella rytmer och stycket får en annan karaktär.

3:49 börjar det låta riktigt "drömpopigt" och jag är borta som lyssnare. Tycker det är en rätt svag avslutning - främst beroende på rytmerna och dess sound men även helt enkelt lite för tråkigt och banalt.

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

stajo: thanks!

dåligtgehör: ah.. synd att du inte gillar upplösningen. men skitkul att du diggar första biten. jag tycker nog att de två första inte sticker ut ifrån vandra särskilt mkt utan har lite samma karaktär. det är alltså inte bongotrummorna du tkr är afrikanskt? 😳

intressanta reflektioner. tack

Redigerat av gufv
gufv (oregistrerad)
Postat
tackar för att du delade med dig av denne underbara låt som passar min själ idag. 😄

grymt kul att du känner så!

gufv (oregistrerad)
Postat
Kanon! Gillade b3an(b4?) på slutet bäst!

gött! b4, yes.

gufv (oregistrerad)
Postat

tack fidd o mang!

Postat

Ah fan jag håller med dom andra 🙂

Låter riktigt nice! Lite mystiskt och drömskt sådär.. Skönt med andra ord 😄

Sån här låt man tänker till!

Postat

jo det här var angenämt, men gitarren som kommer in runt 1.18 typ är det möjligen midi?? gillar arret, bra driv och variation som gör att man vill lyssna vidare. får lite four-tet vibbar, fast de drömska reverse-ljuden saknas=)

bra iallafall

Postat

Skön stail du har grabben...Me love this 🙂

Saknar en skönsjungande flickeröst bara...

Helt underbar 🙂

PS: Olsberg....Jag saknar en Crying Smily 😄

gufv (oregistrerad)
Postat

conan: midi-gitarrer? aldrig i livet! 😏 kul att du gilla den. och glädjande med four tet-referens.

twilight: härligt! någon smekande kvinnoröst blir det nog inte 😉, men när jag lärt mig sjunga så finns det säkert möjlighet till pålägg av sång.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.