hobbex2004 Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 Letar efter en enhet som jag inte vet namnet på. controller är en vild gissning. Jag vill iaf kunna styra reglarna i cubase-mixern, med en extern enhetdär det finns volymreglar och som kopplas via midi. Vet att det finns såna,men lite svårt att googla när man inte vet vad de kallas för. Det finns ju Midi-keyboards med några reglar på...men jag vill inte ha keyboard delen. Eg behöver jag endast volymreglar, och kanske ev panoreringsreglar... 5-10 kanaler..mer än så behövs inte... Ngn som vet ngn sån simpel enhet som ni kan tipsa om? gärna pris också om ni vet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 Behringer BCF2000 är en populär budgetpryl. Fick bra betyg i Studio när den kom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 Behringer BCF2000 är en populär budgetpryl. Fick bra betyg i Studio när den kom. Vad kan man ställa in knapparna till? Vad som helst? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 Behringer BCF2000 är en populär budgetpryl. Fick bra betyg i Studio när den kom. Vad kan man ställa in knapparna till? Vad som helst? Ja, det står lite om det i texten under bilden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 hur mycket får den kosta då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 kontrollyta e det du letar efter... här e några: Tascam FW 1844 Command 8 (om du kör pro tools!! ) Martin Freekie Controller Evolution uc33 m-audio iControl Novation ReMOTE ZeRO SL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 4 november 2006 Trådstartare Dela Postat 4 november 2006 (redigerat) tack för alla svar... Evolution uc33 verkade bäst av alla föreslagna enheter, den var även billigast (1800 på thomann).... Redigerat 4 november 2006 av hobbex2004 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 tack för alla svar...Evolution uc33 verkade bäst av alla föreslagna enheter, den var även billigast (1800 på thomann).... allt e billigt på thomann.. 😉 jag har för mig att det finns ngn större typ peavey eller så.. :S ska kolla!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 googlesökning på peavey pc1600 peaveyn är större..!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 här e en större!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 här e en större!!! En sån har jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 här e en större!!! En sån har jag hur är den?? jag blev lite sugen för ett tag sen.. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BozoB Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 US2400 tillverkas inte längre eller? Finns andra alternativ? Alltså en större moving fader DAW controller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Jhar har en UC16 och har aldrig använt den. Tycker det är mera besvär än nytta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 JL COOPER CS 10 är en mkt prisvärd kontrollenhet som styrs via midi...Cubase m.fl. program går att kontrollera med 8 reglar panpottar,sendpottar osv osv alltså ingen mera musarm... CS 10 nypris idag 599 USD. mitt pris 1500:- 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 många förslag fanns med bland IDFs lista men ingen har nämnt m-audios project mix för några tusenlappar över 10 000 kr. Den här större modellen av Tascam hur funkar den då DrHans, ser ju minst sagt rätt så trevlig ut. Är den användarvänlig och hur mycket gick den på? MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 jag tänkte att man inte behöver dra på ordentligt föär en kontrollyta.. isf hade jag kunnat nämna control24 med om det hade vart så.. den går på typ40-70 tusen!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 hehe, glöm bara inte att själva interfacen för protools kostar också lite grand fast en control 24 skulle ju sitta som ett smäck som en julklapp 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 tack för alla svar...Evolution uc33 verkade bäst av alla föreslagna enheter, den var även billigast (1800 på thomann).... Tänk på att den inte har motoriserade reglar, vilket kan bli struligt om du ska använda den till mixer-styrning. Skulle hellre rekommendera Behringern isåfall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 hehe, glöm bara inte att själva interfacen för protools kostar också lite grand fast en control 24 skulle ju sitta som ett smäck som en julklapp 😛 hehe jo det gör dom verkligen.. 😛 men grejjen är ju att det räcker med LE för att köra en Control|24... 😛 jag ska ringa mamma o pappa imrgn o tjata till mig en sån.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 det är bara att börja tjata i några år men vem vet, tillslut så sitter du med drömmen i knät så att säga 🙂😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.