Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som rubriken lyder...

Det går inte att markera utan endast att rita i control-fönstret på ett midi-spår vad jag kan se. kopierar man midi-klippet så får man inte med velocityförändringar och andra egenskaper, hur göra?

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Duplicera spåret, öppna midieditorn och ta "select all" - delete. Lämnar det inte kvar all CC. Eller var det kanske inte de du var ute efter? Menar du automation? Kommer inte automationen med om man duplicerar ett spår?

• 2 veckor senare...
Postat

Har jag aldrig varit med om...

Kopierar du du midi-eventet genom att hålla inne Alt?

Postat (redigerat)
kopierar jag ett midi-klipp så kopieras endast noterna och inte alla velocity/pitch-värden jag ritat/spelat in...

Det ska det ju göra såvida du inte har nån konstig inställning förstås. 🙂 Samma sak gäller för automation.

Jag antar att du har provat att enkelklicka på klippet, trycka ner Alt-knappen, drag n drop klippet till ny plats, släppa upp Alt-knappen...? Då ska "allt" kopieras till det "nya klippet".

Vad händer med velocityn nu i det kopierade "midiklippet" ? Ändras allt till 100 eller?

Redigerat av djonas
  • 4 veckor senare...
Postat

Jag fattar inte och jag försöker kopiera pitch-benden från en inspelning jag gjort till ett annat inspelat midispår. Midispåret har alltså nya noter men jag vill behålla pitchbendinformationen. Hur gör jag 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.