Arkanos Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Som rubriken lyder... Det går inte att markera utan endast att rita i control-fönstret på ett midi-spår vad jag kan se. kopierar man midi-klippet så får man inte med velocityförändringar och andra egenskaper, hur göra?
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Duplicera spåret, öppna midieditorn och ta "select all" - delete. Lämnar det inte kvar all CC. Eller var det kanske inte de du var ute efter? Menar du automation? Kommer inte automationen med om man duplicerar ett spår?
Arkanos Postat 12 november 2006 Trådstartare Postat 12 november 2006 kopierar jag ett midi-klipp så kopieras endast noterna och inte alla velocity/pitch-värden jag ritat/spelat in...
Hype Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Har jag aldrig varit med om... Kopierar du du midi-eventet genom att hålla inne Alt?
djonas Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 (redigerat) kopierar jag ett midi-klipp så kopieras endast noterna och inte alla velocity/pitch-värden jag ritat/spelat in... Det ska det ju göra såvida du inte har nån konstig inställning förstås. 🙂 Samma sak gäller för automation. Jag antar att du har provat att enkelklicka på klippet, trycka ner Alt-knappen, drag n drop klippet till ny plats, släppa upp Alt-knappen...? Då ska "allt" kopieras till det "nya klippet". Vad händer med velocityn nu i det kopierade "midiklippet" ? Ändras allt till 100 eller? Redigerat 12 november 2006 av djonas
Fredrika Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Jag fattar inte och jag försöker kopiera pitch-benden från en inspelning jag gjort till ett annat inspelat midispår. Midispåret har alltså nya noter men jag vill behålla pitchbendinformationen. Hur gör jag 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.