Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Klantig som jag Ă€r sĂ„ glömde jag ta med mig senaste nr av Studio till morsan och nĂ€tet! 😄

Man fick ett tips om en plugg som man kan flytta runt inserteffekterna i, nÄgot som jag lÀngtat efter! (Kör Cubase SX3)

NÄgon som vet vad jag söker?

Tack för visat intresse! 😄

Peace Out!

Annons
Postat
Du menar inte Cubase 4? 😳

He he...nej det Ă€r inte aktuellt med en uppdatering Ă€n! 🙂

Men gÀrna den dÀr lilla pluggen som man kunde flytta runt inserts i...vore kul!

drloop (oregistrerad)
Postat
Den som letar han skall finna!

FOUND IT! 😛

PEACE OUT!

Vad hette pluggen?

Postat

Emo Niobic Svara eller dö .. Vi Ă€r jĂ€kligt nyfikna nu!!! 😛

Postat
Den som letar han skall finna!

FOUND IT! 😆

PEACE OUT!

Vad fann du???????????????? 😛

Postat

SĂ„dĂ€r...inte meningen att hĂ„lla er i mörkret! MĂ„ste pallra mig bort till morsan varje gĂ„ng jag ska ut pĂ„ nĂ€tet bara... 😕

Pluggen heter EffectChainer och Ni hittar den DÄR ---> http://www.acondigital.com/us_EffectChainer.html

Jag blev dock ganska besviken!

Efter att pluggen letat reda pÄ alla pluggar i min dator sÄ fÄr jag veta att ungefÀr 90% utav dom inte gÄr att anvÀnda i EffectChainer. FrÄga mig inte vad som gick fel.

Jag tÀnkte lÄta pluggen ligga tills jag fick nÄt svar pÄ deras hemsida men sÄ visar det sig att pluggen rör till det med Cubase.

Mina projekt gick inte att spara normalt.

Varje gÄng jag ville spara mina framsteg sÄ sparades projektet i ny version!

Behöver jag pÄpeka att det tillslut blev jobbigt med 10 stycken exemplar av alla projekt? Eller gjorde jag just det?

NÄvÀl! Tills AconDigital fixat en bÀttre version fÄr jag göra som jag alltid gjort!

Ta hem och testa, det Àr ju gratis. Och skulle det röra till det, dont blame me!

Peace Out...

Postat

Precis nÀr jag hade svarat hÀr lÀste jag nyheten i tidningen, hehe.

Men uppdatera! 4:an Àr bra. Det har hÀngt sig ett par gÄnger för mig, jag vÀntar pÄ en ny patch =)

Det Àr GRYMT att kunna dra och slÀppa effekter inte bara mellan inserts utan Àven mellan kanaler. Blev EQn perfekt pÄ vÀnstra kompguran Àr det bara att kopiera till den högra!

Postat
Dra och slÀpp ja, det har vi haft i Logic lÀnge. :rolleyes:

Pro Tools med 🙂😎

dannepop (oregistrerad)
Postat

Hmm jag undrar vem som haft det lÀngst?

Min Pappa har i alla fall den...

Danne/

Postat
Dra och slĂ€pp ja, det har vi haft i Logic lĂ€nge. đŸ˜±

Sluta mobbas genast! 😄😉

Cubase SX3 funkar skitbra i övrigt! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.