Jump to content
Annons

Första låten!


bodyslam

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Pyramids

* ARTIST/GRUPP: Magnus (Mig själv)

* GENRE: Kaotisk garagehardcore?

* LÅTLÄNGD: 2 minuter typ

* KOMPOSITÖR: Jag själv

* PRODUCENT: Jag själv

* EV. MEDVERKANDE: Jag sälv

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK:4.75 mb

* STATUS: Kladd/Slask, några av riffen kan bli nåt senare kanske

Alright, här kommer mitt första bidrag till det här forumet. Jag satt och lekte lite med ezDrummer och lite andra program för att testa hur allt funkade, och då blev det såhär. Det är alltså första låten jag sätter ihop själv på datorn, har spelat in lite på en digitalporta förut, men har gått över till lite bättre grejer nu.

Observera att detta mest är ett test och att många av grejerna (gitarrerna mest då) är jäkligt otighta på sina ställen.

Jag vill gärna ha feedback på det mesta, men mest mixen eftersom det var den jag hade jobbigast med. Ge mig gärna tips på vad man kan göra för att få det att låta bättre, är rätt oerfaren vid mixning och sånt där finpill. Jag är medveten om att mixen är jävligt kaotisk, och det är väl 50% medvetet 50% olycka. Skulle även vilja ha hjälp med att kategoribestämma det hela, mest för skojs skull 😄

Pyramids.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
* LÅTNAMN: Pyramids

    * ARTIST/GRUPP: Magnus (Mig själv)

    * GENRE: Kaotisk garagehardcore?

    * LÅTLÄNGD: 2 minuter typ

    * KOMPOSITÖR: Jag själv

    * PRODUCENT: Jag själv

    * EV. MEDVERKANDE: Jag sälv

    * INSPELNINGSÅR: 2006

    * FORMAT: mp3

    * STORLEK:4.75 mb

    * STATUS: Kladd/Slask, några av riffen kan bli nåt senare kanske

Alright, här kommer mitt första bidrag till det här forumet. Jag satt och lekte lite med ezDrummer och lite andra program för att testa hur allt funkade, och då blev det såhär. Det är alltså första låten jag sätter ihop själv på datorn, har spelat in lite på en digitalporta förut, men har gått över till lite bättre grejer nu.

Observera att detta mest är ett test och att många av grejerna (gitarrerna mest då) är jäkligt otighta på sina ställen.

Jag vill gärna ha feedback på det mesta, men mest mixen eftersom det var den jag hade jobbigast med. Ge mig gärna tips på vad man kan göra för att få det att låta bättre, är rätt oerfaren vid mixning och sånt där finpill. Jag är medveten om att mixen är jävligt kaotisk, och det är väl 50% medvetet 50% olycka. Skulle även vilja ha hjälp med att kategoribestämma det hela, mest för skojs skull 😄

hejsan till mixen den ensama gitarren skall nog upp lite (fina break).....sång då?

om i så fall hur påverkar det strukturen på låkten.......

gillar det här ge mig mera yehaaaaa

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan, kul att du gillade det 😳

vilken ensamma gitarr är det du pratar om? har ju fyra kanaler gitarrer 🙂

jag vet inte, har inte ens tänkt på sång. har ingen mikrofon och är jättedålig på att sjunga. hade jag lagt till sång så hade jag nog fått strukturera om den lite, lägga till och ta bort lite grann och göra den lite mer "konventionell" eller vad man ska säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker du lyckats bra för att vara första försöket. trummorna ska nog ner lite och gitarrerna upp.

HC-punk 😄

HC-metal 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

hehu, hej jonas! tyckte jag såg dig här för ett tag sedan minsann. hur visste du att det var jag?

haha nä 😱

bodyslam!!! magnus!!! det säger allt!! kul att du me börjat spela in lite... 😉

olle o ja håller kontakten ibland.. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

jonas: ja visst är det det. är fortfarande på nybörjarstadiet, men det går framåt iaf 😱

jaså? via msn eller? han håller ju på för fullt med massa elektronisk musik nuförtiden 😮

sixties: tack för tipset, trummor ner var det ja. ska prova det 🙂

hc-punk är väl rätt nära, särskilt mycket metal hör inte jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

hc-punk är väl rätt nära, särskilt mycket metal hör inte jag

nä då, det låter bra tänkte bara i största allmänhet på Hc.

refused 😉

agnostic front, youth of today 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

jonas: ja visst är det det. är fortfarande på nybörjarstadiet, men det går framåt iaf 😱

jaså? via msn eller? han håller ju på för fullt med massa elektronisk musik nuförtiden 😎

sixties: tack för tipset, trummor ner var det ja. ska prova det 🙂

hc-punk är väl rätt nära, särskilt mycket metal hör inte jag 😉

det är alltid trevligt.. 😮

själv har man hållit på ett tag nu, o samlat på sig massvis me prylar.. (kolla gärna in sajten i min signatur!!)

olle, ja.. han hålle rpå för fulla muggar.. samma här.. mkt techno o trance blire!! 🙂

skivsläpp för min del framåt vinter/våren. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...