Jump to content
Annons

Recommended Posts

moko (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej

Jag använder mig av FL Studio 6 och DXi synthen z3ta+

När jag lägger till en Midi Out för att kunna styra synthen så går det att spela ett par toner, sen hänger sig något. Synthen får på något sätt en konstant nedtryckning och spelar en och samma ton i all oändlighet.

Detta stoppas genom att trycka play följt av stop.

Men efter detta fungerar oftast inte synthen på angiven midi-port. Spelar jag på tangentbordet eller trycker på tangenterna i channel settings så ser man att "ljud-stapeln" rör sig på kanalen precis som om den spelar ljudet, men inget kommer ur högtalarna.. Varje gång händer detta..

Ändrar jag midi-port på kanalen och synthen så brukar det fungera efter ett tag.

Annars måste jag ta bort synthen från effekt och lägga till en ny Midi Out kanal.

Mycket skumt tycker jag men någon av Er har säkert en eminent lösning!

Tackar och bugar

//Moko

Redigerat av moko
Annons
Postat

Tog hem tone2 s Firebird och samma sak hände mig 2ggr. Startade om den och körde nån timme utan problem och nu har det aldrig hänt mer. Testa dra ner voices eller nåt. Läste nånstans att det kunde hjälpa(Kanske ute och cyklar men det kanske är värt att testa)

Postat

Använder du "Fruity LSD" för att styre flera ljud i zt3a+ ? Kan vara den som spökar i så fall. Om ingen anna har en bättre lösning finns alltid alternativet att installera om Fl, eller köra på en anna metod. 😄

moko (oregistrerad)
Postat

Testa dra ner voices... Var å hur?

Använder inte F LSD.. Ja en ominstallation kan man ju alltid testa annars..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.