Rattlesnake Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Howdy, Man bör väl presentera sig för resten av er… *lyfter på hatten* Namnet var Rattlesnake, Roger Rattlesnake. Förnamnet fick jag strax efter födseln, efternamnet för snart 20 år sedan av en kompis som tyckte jag behövde ett artistnamn när jag spelade i ett cowboyrockband. Undrar om han visste att ”Roger Rattlesnake” är anagram till ”oreglerat knaster”, ”orkestertalanger” och ”garnera klosetter” . Har pysslat med låtsnickeri och inspelningar sen … slutet av 70-talet (ja, lyssna nu så ska farbror berätta). Först med bouncing mellan två kassettbandare, sedan sound-on-sound på en Phillips rullbandare som också hade post-fade vilket var en hemsk funktion för nedtoning i efterhand à la avmagnetisering. Begreppet icke-destruktiv editering var inte riktigt uppfunnet… Sen följde bouncing igen, fast på ett dubbelkassettdäck där varje generation blev uppitchad en kvartston , kassettporta, studiobesök med 8, 16 och 24-kanalare, Voyetra DOP på en P75:a, hemstudio med digitalporta och sedemera Cubase SE på PC. Musikerkarriären består av att ha lirat bas i ett gäng gäng, nån gång gitarrist. Ett par vinylsinglar och ett par CD-album, samt några spår på div samlingsalbum har det blivit. Solokarriären är begränsad till en kassett i 30 ex utgiven 1986 (slutsåld). Är någorlunda frisk och äger bara fem gitarrer och två basar, och endast två av dessa har nåt slags värde (Fender strata -74, Höfnerbas -67). Använder också Roland TD3, JV1010 samt en del mjukvarukrafs för att krydda anrättningen, som folk mest brukar tycka smaka sextiotalsinfluerat typ Kinks o Monkees. Jag har en garagestudio på 7 kvadrat där allt nämnt ovan och lite till är inknökat; publikrekordet är fyra personer. Försöker jag slå det får någon sätta upp en mässingsplakett till minne av dessa. Åker Saab V4 kombi. Nu vet ni allt. Jo, jag håller till i Gävletrakten förresten. Pheuh, det är jobbigt att skriva om sig själv, men nu är det klart! Fick man ta en öl? 🥰 /Roger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 fan va skojjig pres.. grattis o välkommen.. the öl is on me!! Peace! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Tjena, välkommen! Saab V4 kombi? Du är numera min idol! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Man fick ta en öl. Fast man borde ta 2! (får bli ett glas vin nu när det snackas borsten...) Välkommen hit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Hej och välkommen hit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pain, baby Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Välkommen sötis! PUSS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 (redigerat) hejhejhej Roger. Känner på något sätt att vi har lite gemensamt men jag vet inte vad det är än. Här är ett mitt cowboygäng, passa dig: Your browser does not support the HTML5 audio tag Me and my horse, out of whisky and love.. Redigerat 3 november 2006 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Tjena och välkommen Trevlig presentation. Till en början trodde jag nästan att beskrev mej. Kassettbandaren, rullditon.... ajajaj. DOP - håller (nästan) än. Ska bli kul att höra från dej framöver. // Steffo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 hej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rattlesnake Postat 3 november 2006 Trådstartare Dela Postat 3 november 2006 Tack för ölen och alla glada tillmälen! Nu känner jag mig välkommen! 😄 "Sötis"? 😄 Hrmm, nåja. Thimmie: Ja, V4 kombi är koolt. Det fanns f ö en restaurang i Göteborg som hette V4 kombi en gång i tiden. Full med Saabattiraljer. Innan jag drar av mig bootsen hoppas jag att jag också har ägt en Saab tvåtaktare, kortnos... Maxmaxmax: jag känner också vi kan ha något gemensamt. Kan det vara Yamaha MT2X? Eller att jag laddade ner Happy families alla låtar förra veckan? Eller att ditt cowboygäng låter precis som mitt lät? Hmm, nåt är det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 (redigerat) Är någorlunda frisk och äger bara fem gitarrer och två basar Det är sjukt att ha fler gitarrer än så, eller? 🙂 Redigerat 6 november 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Välkommen!..😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Hejs och välkommen hit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 19 november 2006 Dela Postat 19 november 2006 Varmt välkommen hit! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.