DrHans Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 LÅTNAMN:Nog med chanser ARTIST/GRUPP: DrHans GENRE:Rock LÅTLÄNGD:2+ KOMPOSITÖR:Hans Johnny Berglund PRODUCENT:Hans Johnny Berglund INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4mb STATUS: Låtskiss Your browser does not support the HTML5 audio tag Det här är en låt jag håller på att skriva, lekte lite med DFH EZX. Det är ingen sång på än. Lika bra att skriva det då jag fick skäll här en gång. Blir jätteglad om någon orkar kommentera. Båda skäll, gnäll och glada utrop emotages med öppna armar / Doktorn
ynot Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 (redigerat) tja gillade basen mycket "madien riffet i bryggan" faktiskt djävligt bra,,,,, synd att början är så plump du verkar ju ha potential att fixa det mycket bättre Hans Johnny.. all for now.-... ser fram emot uppföljning.... tony7 Redigerat 3 november 2006 av ynot
Jejje Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Bra! Intressant början med sköna varierande trummor! Fortsättningen är ju även den bra! Gillar soundet också! Ska du verkligen ha sång på det här? Passar nog bättre som instrumental låt tror jag!
gsol Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Jaha, den här låten kommenterade jag just i en annan tråd 😆 Jag säger nu som då, jag älskar ditt Meshuggah-sound i början! (Passar ju lite extra bra när Thomas Haake indirekt lirar dina trummor 😄 ) EZ låter bra. Sjuka fills! 🙁 Gitarrljudet gillar jag starkt.
blotarn Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 hehe meshuggah var det första jag tänkte på när jag hörde början, riktigt bra gjort, partiet som kommer efter var riktigt skönt också
dede Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Inte min genre, - jag avskyr allt hårt - men jag försöker ändå.. Jävligt bra. Kan du släppa modegreppet med så mycket pauser och få ett "flow" i det hela? Hur ser strukturen ut?
DrHans Postat 4 november 2006 Trådstartare Postat 4 november 2006 tja gillade basen mycket "madien riffet i bryggan" faktiskt djävligt bra,,,,,synd att början är så plump du verkar ju ha potential att fixa det mycket bättre Hans Johnny.. all for now.-... ser fram emot uppföljning.... tony7 Tack! Jag tyckte det var lite roligt att börja lite plumbt. Har du lust att laborera på vad det vad du inte gillade så jag förstår dig lite mer exakt. Tack för lyssningen / Doktorn
DrHans Postat 4 november 2006 Trådstartare Postat 4 november 2006 Bra! Intressant början med sköna varierande trummor! Fortsättningen är ju även den bra! Gillar soundet också! Ska du verkligen ha sång på det här? Passar nog bättre som instrumental låt tror jag! Hej och tack! Sång skall väl på men då kommer det inte låta riktigt så här, leadgitarren får väl lämna plats åt sången och så kanske delarna inte riktigt blir så här. Kul att du gillade det. / Doktorn
DrHans Postat 4 november 2006 Trådstartare Postat 4 november 2006 Jaha, den här låten kommenterade jag just i en annan tråd 🙂 Jag säger nu som då, jag älskar ditt Meshuggah-sound i början! (Passar ju lite extra bra när Thomas Haake indirekt lirar dina trummor 😆 ) EZ låter bra. Sjuka fills! 🙂 Gitarrljudet gillar jag starkt. Ahh du menar i EZdrummer tråden. Där den mer var som ett test, här börjar den ta låtform, har också spelat om alla gitarrer sen dess. Jag tycker det funkar bra med Thomas i bandet 🙂 . Kul att du gillar soundet. / Doktorn
DrHans Postat 4 november 2006 Trådstartare Postat 4 november 2006 hehe meshuggah var det första jag tänkte på när jag hörde början, riktigt bra gjort, partiet som kommer efter var riktigt skönt också Hej, tack för att du lyssnade! Kul att du gillade det och orkade komentera. / Doktorn
Hellpig Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Låter bra tycker jag... dock låter gitarrerna lite för fuzziga för den här typen av metal, i mitt tycke då. Basen är aningens otydligen men fet å go'. 🙂 Trummorna låter ju lika bra som EZd brukar göra. Skulle vara intressant att få höra den med sång på (förutsatt att det inte är growl 🙂 ).
DrHans Postat 4 november 2006 Trådstartare Postat 4 november 2006 Inte min genre, - jag avskyr allt hårt - men jag försöker ändå.. Jävligt bra. Kan du släppa modegreppet med så mycket pauser och få ett "flow" i det hela?Hur ser strukturen ut? Tack, jävligt bra är inget dåligt betyg från någon som avskyr allt hårt. Men jag tycker det ju är roligt med pauser. Strukturen är under uppbyggnad, löser sig när sången kommer på. Skall pula klart texten. Tack igen och kul att du tog dig tiden att lyssna på något i en annan genre, det är nog bra för oss båda. / Doktorn
DrHans Postat 4 november 2006 Trådstartare Postat 4 november 2006 Låter bra tycker jag... dock låter gitarrerna lite för fuzziga för den här typen av metal, i mitt tycke då. Basen är aningens otydligen men fet å go'. 🙂 Trummorna låter ju lika bra som EZd brukar göra. Skulle vara intressant att få höra den med sång på (förutsatt att det inte är growl 🙂 ). Hej! Svårt med gitarrljud och svårt att få basen som man vill. Kan garantera dig att det inte blir Growl, men skrikigt blir det alltid. / Doktorn
ynot Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 tja gillade basen mycket "madien riffet i bryggan" faktiskt djävligt bra,,,,,synd att början är så plump du verkar ju ha potential att fixa det mycket bättre Hans Johnny.. all for now.-... ser fram emot uppföljning.... tony7 Tack! Jag tyckte det var lite roligt att börja lite plumbt. Har du lust att laborera på vad det vad du inte gillade så jag förstår dig lite mer exakt. Tack för lyssningen / Doktorn lyssnat några gånger för att sätta ord på känslan... den panoreade gittaren bra (kunde varigt några takter längre) men när det går igång blir det en liten förskjutning känns inte på slaget.. vilket allt annat i låten gör d v s snor tight men vill du ha det så funkar detta oxå givetvis.bårjan går ju snabt över resten diggar ja som sagt skarpt..
DrHans Postat 4 november 2006 Trådstartare Postat 4 november 2006 tja gillade basen mycket "madien riffet i bryggan" faktiskt djävligt bra,,,,,synd att början är så plump du verkar ju ha potential att fixa det mycket bättre Hans Johnny.. all for now.-... ser fram emot uppföljning.... tony7 Tack! Jag tyckte det var lite roligt att börja lite plumbt. Har du lust att laborera på vad det vad du inte gillade så jag förstår dig lite mer exakt. Tack för lyssningen / Doktorn lyssnat några gånger för att sätta ord på känslan... den panoreade gittaren bra (kunde varigt några takter längre) men när det går igång blir det en liten förskjutning känns inte på slaget.. vilket allt annat i låten gör d v s snor tight men vill du ha det så funkar detta oxå givetvis.bårjan går ju snabt över resten diggar ja som sagt skarpt.. Ligger nog nått i det du säger. Skall se över det där, kanske går att snygga till det. tack igen Tony
dede Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Men jag tycker det ju är roligt med pauser. Ja, det är ju inte min genre. Vi har olika estetiska koncept på den fronten. Annars sväljer jag det med hull och hår! 😱
tordA Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 bra låt, bra tryck 😱 jag håller på och leker med trummorna, mycket ljud är det 😮 ska bli spännande att koppla ihop dfh'en med TD-6'an 😛
Joey Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Låter riktigt bra det här! Får man prova att göra ett sång-pålägg med egen melodi och text, för kul skull? Inget growl (inte min T-bag) /joey
mange_andersson Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 (redigerat) grymt shysst! jag gillar dina riff! det svänger så gött.. bra prodd också! kul att höra med sång.. om det blir nån...? Redigerat 4 november 2006 av mange_andersson
hegobald Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Näe men va då.. Dr Hans.. Det här är ju lysande.. Mycket bra sound och mix överhuvud taget. Trummorna är lysande ju! Justa gitarrsound och slingor och allt.. Jobba vidare på det här vet ja 😄
Hellpig Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Låter bra tycker jag... dock låter gitarrerna lite för fuzziga för den här typen av metal, i mitt tycke då. Basen är aningens otydligen men fet å go'. 🙂 Trummorna låter ju lika bra som EZd brukar göra. Skulle vara intressant att få höra den med sång på (förutsatt att det inte är growl 🙂 ). Hej! Svårt med gitarrljud och svårt att få basen som man vill. Kan garantera dig att det inte blir Growl, men skrikigt blir det alltid. / Doktorn Jo, jag vet... jag lykas ofta ratta in ett ljud som låter kanonbra när man testar det. Sedan när lagt fyra kompgitarrer med det och en massa annat så ... det var visst inte så bra ändå. Altid ett aber. Skrik och skrän har jag inget emot! Däremot growl låter så j-a fånigt. Det påminner mig om någon norsk deathmetal snubbe som jag såg på TV som försökte förklara hur sån musik skall vara; "äckligt och farligt och hemskt så att man blir rädd när man lyssnar på det". Men lelle vän, du får la bara ont i halsen av'at.
DrHans Postat 5 november 2006 Trådstartare Postat 5 november 2006 bra låt, bra tryck 😳 jag håller på och leker med trummorna, mycket ljud är det 😳 ska bli spännande att koppla ihop dfh'en med TD-6'an 😳 Tack, skall bli kul att höra sen när du fått till det.
DrHans Postat 5 november 2006 Trådstartare Postat 5 november 2006 Låter riktigt bra det här! Får man prova att göra ett sång-pålägg med egen melodi och text, för kul skull? Inget growl (inte min T-bag) /joey Tack. Skickar dig ett PM
DrHans Postat 5 november 2006 Trådstartare Postat 5 november 2006 grymt shysst! jag gillar dina riff! det svänger så gött.. bra prodd också! kul att höra med sång.. om det blir nån...? Hej, tack! Kul att du gillar mina riff. Sång kommer, den kommer att göras om en hel del också.
DrHans Postat 5 november 2006 Trådstartare Postat 5 november 2006 Näe men va då.. Dr Hans.. Det här är ju lysande.. Mycket bra sound och mix överhuvud taget. Trummorna är lysande ju! Justa gitarrsound och slingor och allt.. Jobba vidare på det här vet ja 😳 Tack, kul att du gillade det. / Doktorn
Rocktroll Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 lät grymt du!! Kan jag fråga om ett tips?? kan man inte spela in med EZ drummer live? jag kan ju släpa över midi filer och bygga ett trumspår.. men Jag vill ju kunna spela med min keyboard heller med mitt införskaffade Roland V-drums.. Jag i alla fall inte trycka på Rec åtransportern och börja trumma.. För trots att det låter gudomligt så fastnar inte midi informationen på midid spåret.. jag använder Cubase SX3 och Ez drummer.. Med Mitt DFH superior fungerar det bra.. Att spela in live.. Inte bara programmera alltså.. Du kanske har nå tips? tack / Lelle
DrHans Postat 16 november 2006 Trådstartare Postat 16 november 2006 lät grymt du!! Kan jag fråga om ett tips?? kan man inte spela in med EZ drummer live? jag kan ju släpa över midi filer och bygga ett trumspår.. men Jag vill ju kunna spela med min keyboard heller med mitt införskaffade Roland V-drums.. Jag i alla fall inte trycka på Rec åtransportern och börja trumma.. För trots att det låter gudomligt så fastnar inte midi informationen på midid spåret.. jag använder Cubase SX3 och Ez drummer.. Med Mitt DFH superior fungerar det bra.. Att spela in live.. Inte bara programmera alltså.. Du kanske har nå tips? tack / Lelle Hej, Tack! Jo det funkar klockrent att använda ett midikeyboard/digitaltrummset det gör jag. Det funkar precis som alla andra VSTI Starta ett midispår välj IN där din signal kommer ifrån ( tex ditt trummsett ) Välj ut EZdrummer Markera midispåret tryck på REC spela, det skall fastna nu. Live, behöver du inte trycka på rec. Bara ha midispåret markerat. Hajjar du?
DåligtGehör Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Enda gången på forumet jag hört EZ Drummer passa ihop med musiken. Fast du använder iofs en expansion.
Frank Zappa Postat 24 mars 2007 Postat 24 mars 2007 (redigerat) Gitarren behöver lite mer "high end", kanske kan scoopas lite vid 1000 Hz oxå, annars låter det ok. Redigerat 24 mars 2007 av Frank Zappa
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.