starboy (oregistrerad) Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 * LÅTNAMN: Back to basics * ARTIST/GRUPP: Starboy * GENRE: house * LÅTLÄNGD: 4:00 * KOMPOSITÖR: Starboy * PRODUCENT: Starboy * EV. MEDVERKANDE: - * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: ca 5.5 MB * STATUS: Skiss Hej, Var ett tag sen sist. För att göra en lång historia kort; en förstörd lägenhet och två flyttar senare är jag nu tillbaka på ruta 1. Har packat upp musikprylarna igen och fick lite inspiration. Här är resultatet. Vad säger ni? Flipp eller flopp? Alla kommentarer tas som vanligt emot tacksamt. /cheers Starboy___Back_to_basics.mp3
audible Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Låter lite för hoppigt. 🙁 Men grymma ljud du lyckats skruva fram. 🙂
starboy (oregistrerad) Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Thanx 🙁 Kör Reason 3 och Live 5 ihop, funkar bra för mig.
Tilly Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Skön början! När synthslingan (den mörka) börjar så låter det lite, hmm kan inte sätta ord på det.. Kanske ska sänka den i volym lite? Annars som alltid - så lyckas du alltid få till den där sköna känslan! Tycker resten av låten/mixen låter riktigt bra, det är den där synthslingan jag stör mig lite på, det känns som den ligger över allt annat 🙂 Men fan, annars riktigt jävla bra! Skön känsla som alltid! Ohh jag blir så glad av din musik 🙁
Shadows Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Helt ok känsla i låten men jag tycker nog du har för mycket tremolo på många partier. Sen så saknar låten det där lilla extra som får den att fastna nu är den dessvärre bara 4 sköna minuter som passerar för att aldrig lyssnas på igen.
Fidden Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Förstörd lägenhet? Vad hände? Håller med om att det låter lite hoppigt, liksom böljar på något sätt, men när man vant sig vid det är låten riktigt skön. Synthljuden gillar jag skarpt.
starboy (oregistrerad) Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Förstörd lägenhet? Vad hände? Eh, stopp i avloppsstammen, så en dag när jag kom hem från jobbet var det ett par centimeter vatten i hela lägenheten. Avloppsvatten. Jaja, efter 4 månaders renovering är det mesta fixat igen.
Kenta K Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Synd med bajsvatten i hela lägenheten! 😆 Låten tycker jag kunde varit såååå jäkla skön med mindre tremolo och kanske nån skön sång slinga 😳
starboy (oregistrerad) Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Låten tycker jag kunde varit såååå jäkla skön med mindre tremolo och kanske nån skön sång slinga 😳 OK, thanks. Får se när man vågar sjunga 😆
Pluffo Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 (redigerat) Jag tycker inte alls det är hoppigt. Dock så tycker jag att det är oavslutat. Det är en uppbyggnad som heter duga men jag vill ha mer och längre. Det låter gött som fan! Redigerat 4 november 2006 av Pluffo
starboy (oregistrerad) Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Jag tycker inte alls det är hoppigt. Dock så tycker jag att det är oavslutat. Det är en uppbyggnad som heter duga men jag vill ha mer och längre. Det låter gött som fan! Trevligt att du gillar. Provade att göra en lite kortare pryl den här gången. Den förra i samma stil tyckte jag blev aningen lång. Om du vill lyssna på den andra hittas den här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=26749
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.