Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, nybliven ägare till Logic Pro här, på det stora hela mycket nöjd med uppgraderingen från Express! Men det är två små buggiga grejer som irriterar mej som en finne på läppen.

Vid ett par tillfällen har automationen för någon enstaka parameter, eller ibland för ett helt spår, lagt av. Dvs på nåt ställe i låten så slutar automationen styra det den ska längre. Att rycka i reglarna eller rita om automationen hjälper inte, blir istället tvungen att starta om Logic (funkar typ varje gång). Irriterande! Jag har för mej att detta hänt mej någon gång i Logic Express också, nån som känner igen det och/eller har nån bättre lösning? Kan vara värt att påpeka att hittills har jag bara märkt detta i ett enda projekt, det mest krävande jag hunnit jobba med hittills - dock toppade min CPU på kanske 50% så det borde ju inte vara någon större anledning för den att bli gaggig och glömma av saker...

Sen verkar Ultrabeat vara ganska buggigt också. Varje gång jag slår på nåt av filtren till höger och rör gainkontrollen minsta lilla, så ser det på den grafiska representationen ut som att jag har på ett allpassfilter på typ absolut maxvolym! Följden blir att det knäpper till och den höga volymen får väl Logic att stänga av ljudet, så det blir helt tyst om allt. Om jag drar lite i själva displayrutan för filtret så rättar det dock till sig. Så varje gång jag vill använda dessa filter måste jag alltså stoppa låten och slita dom rätt, annars knäpper det till och har sig. 😎 Samma problem har också hänt när jag slår på "distort" i mitten, fast ännu värre - ibland verkar det ha drabbat ett helt projekt "permanent", så varje gång jag kör igång låten hör jag bara två fula knäpp, och sen är det tyst. 🙂 Det hjälper inte om jag tar bort distortionen, det hjälper inte om jag mutar spåret med Ultrabeat, bypassar själva pluggen, eller ens TAR BORT den från projektet, det blir fortfarande samma sak. Däremot så märkte jag att om jag spelar upp ett ljud från något annat program på datorn så rättas det till igen... 😏 Mycket underligt! Så kan man ju inte ha det, hjälphjälp?

Förutom dessa två fula små bölder så är ju programmet dock en riktig skönhet!

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

Prova att resetta Core audio genom att ändra buffsize o tillbax igen.

Jag har ibland problemet att visa pluggar slutar att ljuda. Ibland räcker det med resett av Coreaudio men ibland får jag restarta Logic.

Jag hade ett EXTRA grafik kort som gav mej såna här problem. När jag tog ut det kortet så slutade det att knäppa, poppa o klicka o ha sej.

/ Mikke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.