intothesea Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Behöver ett nytt och bra midi-klaviatur. Har ett Evolution keys 37 tangenter som inte funkar värst bra. Någon som har tips på ett bra och prisvärt klaviatur? Man tackar på förhand:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Om det är billig och funktionslös, men ack så fungerande midi-klaviatur du är ute efter. Så kan jag inte annat än att rekommendera M-Audio Keystation 49e! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Om det är billig och funktionslös, men ack så fungerande midi-klaviatur du är ute efter. Så kan jag inte annat än att rekommendera M-Audio Keystation 49e! Jag hade ett sådant som gick sönder så jag kan inte rekomendera det. Det började skicka ut volymmeddelanden utan någon anledning, till och med efter att jag öppnat keyboardet och ryckt ut hela volymkontrollen. Det tycker jag var skrutt! Jag skulle rekomendera att du tar dig en titt på någon av CME:s mindre UF-modeller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
intothesea Postat 3 november 2006 Trådstartare Dela Postat 3 november 2006 Om det är billig och funktionslös, men ack så fungerande midi-klaviatur du är ute efter. Så kan jag inte annat än att rekommendera M-Audio Keystation 49e! Jag hade ett sådant som gick sönder så jag kan inte rekomendera det. Det började skicka ut volymmeddelanden utan någon anledning, till och med efter att jag öppnat keyboardet och ryckt ut hela volymkontrollen. Det tycker jag var skrutt! Jag skulle rekomendera att du tar dig en titt på någon av CME:s mindre UF-modeller. Tackar:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
awt (oregistrerad) Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Om det är billig och funktionslös, men ack så fungerande midi-klaviatur du är ute efter. Så kan jag inte annat än att rekommendera M-Audio Keystation 49e! Jag hade ett sådant som gick sönder så jag kan inte rekomendera det. Det började skicka ut volymmeddelanden utan någon anledning, till och med efter att jag öppnat keyboardet och ryckt ut hela volymkontrollen. Det tycker jag var skrutt! Jag skulle rekomendera att du tar dig en titt på någon av CME:s mindre UF-modeller. Aye, har en m-audio radium 49, ganska "lagom" pryl och står perfekt framför skärmen men visst fan har en av mina knobs pajjat, skickade ut helt flippade meddelanden lite närsom (tills jag spöade skiten ur den och tryckte ner fanskapet på platts 🙂 ) nu måste jag låta den stå i "hårt nedtryckt 0 läge", rör jag den så börjar den busa igen. CME'arna ser väldigt trevliga ut men de matchar inte resten av min jävligt gråa lilla hemma studio (matchar, det var gay!) och jag vettifan om de står lika perfekt på platts som min radium... Så jag kan bidra med att inte rekommendera m-audio's radium modeller 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 CME UF gör bra, prisvärda midiklaviatur. Har aluminiumskal och finns även med vägra tangenter. http://www.cme-pro.com/product.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Köp en beggad synt istället så får du mest klaviatur för pengarna. Då har du också ett instrument funkar "stand alone". // Steffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Clogshoe Ninja Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 (redigerat) OK, vilken M-Audio Keystation pratar vi om? Det blandas ihop rätt friskt nämligen... Den första utgåvan ~2003 (49) eller den andra ~2006 (49e). Den första hade spädbarnsprobs, är dock nyfiken på senaste. E dt nån som har 49e varianten? Fattig som en gatumusikant å vill inte tjacka fel prylar (handlar på onsdag) maxgräns 1000 buck. Redigerat 6 november 2006 av Clogshoe Ninja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Men det här med tangenterna i klaviaturen alltså... Det som en person älskar, hatar den andre. Jag ska vara tråkig och säga att du gör bäst i att testa alla klaviaturer som finns i närmaste större (!) musikaffär och hitta din favorit. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 Wernborg har en poäng där, gamla Korgsyntharna M1 och Wavestation får man för en spottstyver idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 Jag kör med en MK-61 från Musikbörsen. I och för sig kan jag spela på vilken plastbit som helst men jag är ganska nöjd med den här brädan 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 november 2006 Dela Postat 7 november 2006 Wernborg har en poäng där, gamla Korgsyntharna M1 och Wavestation får man för en spottstyver idag. Jupp...själv kör jag med Korg, uppföljaren till M1, som skulle heta M10..men de vände namnet uppochner istället, så den heter 01W. Tror den är från 91. Använder både midi in och out, kosta 1500kr när jag köpte den 2003. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.