woland Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 (redigerat) Hellou! Temat "jävla kritiker" föddes ur denna tråd och går ut på att skapa en låt utifrån en färdig recension. Recensionen som låten skall utgå ifrån finns här. Regler : 1. Låten skall vara ca 210 sek (alltså 3 ½ min, inget annat 🙂 ) lång (utifrån recensionen). 2. Ditt bidrag skall vara en nyskriven originalkompostion av dig, alla genrer tillåtna. 3. Du skall stå för produktionen men andra musiker får användas. 4. Inskickat bidrag skall vara mp3 i 192 bit-rate. 5. Ditt bidrag skall döpas med ditt användarnamn & låttiteln (Soar). 6. 1 st bidrag per användare. Anmälan: Anmälan sker genom inskickat bidrag till mej innan deadline. PM:a mig en länk till ditt bidrag. Deadline: Söndagen den 26:e november. Gör kritikern stolt ! 😉 bidragen finns att hämtas Här Redigerat 14 december 2006 av woland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Fett fett! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 då är det bara att börja lyssna in sig. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 Usch...för komplicerat...har inte en aning vad de talar om... 😳 Ska bli spännande att lyssna på bidragen sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 Usch...för komplicerat...har inte en aning vad de talar om... det är "bara" att tolka recentionen som du uppfattar den och få med textraden i sista refrängen och hålla tiden något så när. "Soar" kan vara de mest fulländade tvåhundratio sekunderna i den moderna musikhistorien det kanske är nån del som inte är lika fulländad, om låten blir för lång. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Dåligt med aktivitet i denna tråd men alla kanske har fullt upp med att göra låten och spela in. Det fanns ju ett stort intresse för "jävlakritiker" temat så det ska bli kul att hur många som lyckas få ihop något. 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Hoppas också på många bidrag. Inspirerande recension! Och få inte prestationsångest nu, det gäller ju bara att komma så nära recensionen som möjligt. Kom ihåg att recensenter har fel ibland... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Jag har inte ens lyckats läsa mig igenom recentionen, förstår inte referenserna, och kommer förmodligen inte ställa upp i festivalen. Men det ska bli kul att höra hur folk tolkar det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 lyssnade på Daft punk idag, fan va dåliga de var, väldigt enformigt och upprepande hela tiden. Phil Spector har ju producerat en Ramonesplatta, så det kan ju bli bra!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 lyssnade på Daft punk idag, fan va dåliga de var, väldigt enformigt och upprepande hela tiden. Haha. Nej min vän. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 lyssnade på Daft punk idag, fan va dåliga de var, väldigt enformigt och upprepande hela tiden. Till skillnad från punk då? 😆 :lol: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 6 november 2006 Dela Postat 6 november 2006 man måste väl inte begripa referenserna för att göra en låt till det där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 man måste väl inte begripa referenserna för att göra en låt till det där? 😄 bah... säg det till en snubbe som bara lirar stråkinstrument i tretakt å sjunger som en hockeykör.... 😄🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 8 november 2006 Dela Postat 8 november 2006 man måste väl inte begripa referenserna för att göra en låt till det där? 😄 bah... säg det till en snubbe som bara lirar stråkinstrument i tretakt å sjunger som en hockeykör.... 😄😄 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 (redigerat) Måste ju bumpa denna. 🙂 Lite dåligt med liv i tråden för tillfället...fast å andra sidan är kanske folk fullt upptagna med att komponera...*HOST*. 🙂 Redigerat 10 november 2006 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 18 november 2006 Dela Postat 18 november 2006 Ok är det någon som satt igång?? Testat lite idag... hm risken är att det låter för mycket stajo 😕 bah Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 18 november 2006 Dela Postat 18 november 2006 Ok är det någon som satt igång?? Testat lite idag... hm risken är att det låter för mycket stajo 😆 bah Jag har satt igång... Ska bara skriva en text också (vilken alltid är en attans flaskhals 😳 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 18 november 2006 Dela Postat 18 november 2006 Jag har satt igång... Ska bara skriva en text också (vilken alltid är en attans flaskhals 😳 ) Det är väl där jag också är, har dock plitat ihop en vers... jo text är segttttt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Arrrrgggggg..... Prestationsångest är min arvedel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 Börjar få ont om tid. Är det många som är klara eller kan vi förlänga tiden lite... kanske två veckor till.... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 Upptäcker nu att jag bryter mot alla reglerna. Lite som jag tänkte att det skulle komma att bli. 😄 Låten är inte heller längre 3,5 minuter, snarare 4,5. Jag har inte skrivit allt själv. Den är inte som den felande länken mellan Irene Caras "Flashdance...What A Feeling", The Smiths "There's A Light That Never Goes Out" och Johnny Cashs cover på Nine Inch Nails "Hurt" Den liknar inte det minsta Daft Punk och Phil Spector instängda i en friggebod på 14 kvadratmeter. Den har inte det minsta i likhet med Åttiotalets klyschor när de möter sextiotalets förhoppningar sett med nutidens ögon. Kanske det är musik som trotsar alla genrebeteckningar - Nej! här finns den raka bastrumman från klubbmusiken, - Nej! låtstrukturen och den alldeles galet själhäftande refrängen från popens finaste stunder - Nej! Rockens grus under under naglarna - Nej! vissångarens ärlighet, men samtidigt finns här också något helt annat - Haha! Mao har jag diskat mig själv. Men jag borde väl lära mig..... någon gång..... Äh 😳 Men lycka till ni andra!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 Låten är inte heller längre 3,5 minuter, snarare 4,5. men 3,5 minuter av låten kanske kan vara de mest fulländade tvåhundratio sekunderna i den moderna musikhistorien. de resterande 60 sekunderna kanske inte var lika fulländade. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 Upptäcker nu att jag bryter mot alla reglerna. Lite som jag tänkte att det skulle komma att bli. 😎 Låten är inte heller längre 3,5 minuter, snarare 4,5. Jag har inte skrivit allt själv. Den är inte som den felande länken mellan Irene Caras "Flashdance...What A Feeling", The Smiths "There's A Light That Never Goes Out" och Johnny Cashs cover på Nine Inch Nails "Hurt" Den liknar inte det minsta Daft Punk och Phil Spector instängda i en friggebod på 14 kvadratmeter. Den har inte det minsta i likhet med Åttiotalets klyschor när de möter sextiotalets förhoppningar sett med nutidens ögon. Kanske det är musik som trotsar alla genrebeteckningar - Nej! här finns den raka bastrumman från klubbmusiken, - Nej! låtstrukturen och den alldeles galet själhäftande refrängen från popens finaste stunder - Nej! Rockens grus under under naglarna - Nej! vissångarens ärlighet, men samtidigt finns här också något helt annat - Haha! Mao har jag diskat mig själv. Men jag borde väl lära mig..... någon gång..... Äh Men lycka till ni andra!!! Petitesser 😄 Skicka in skiten bara! Tjohopp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 24 november 2006 Dela Postat 24 november 2006 Va fan! Var det den 26 som vad deadline? Då kanske jag hinner: Skriva om låten, spela in på nytt och kanske till och med korta ned den? Nä kanske inte! 😳 Jag tror jag snor en av Britta Sporres låtar de fyller ju kraven, tycker en del... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 24 november 2006 Dela Postat 24 november 2006 Är det före den 26:e den ska vara klar el. är det 23.59 den 26:e som är sista tid? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Är det före den 26:e den ska vara klar el. är det 23.59 den 26:e som är sista tid? senast 23.59 den 26:e. då får vi snart höra alla bidrag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Varit sjuk hela helgen och har sången kvar att spela in.... 😄 Jaja, det är ju 4½ timme kvar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woland Postat 26 november 2006 Trådstartare Dela Postat 26 november 2006 hur ser det ut med producerandet av jävla-kritiker låten,kommer ni hinna bli klara i tid? har än så länge inte fått in mer än 2 bidrag.. så hur ser det ut för er andra, är det eventuellt så att deadlinen behöver flyttas fram lite, inte så kul ifall det antalet bidrag inte blir fler än en handfull... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Nu e de en till! Nej deadlines är deadlines och de är till för att hållas (tycker jag bara för att jag fick in en stolpträff precis). 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Mitt bidrag är på G, sitter och fuskmastrar nu 😏 Du har det före 23.59... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.