LIIKET Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 LÅTNAMN: Sachet of Giblets ARTIST/GRUPP: Blood Scribe GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 4.01 KOMPOSITÖR: Vi PRODUCENT: Vi EV. MEDVERKANDE: Vi INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.7mb STATUS: Ingen aning LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag En låt från bandet jag skriker i. Spelade in den hemma hos mig mest bara för kul. Har suttit och rattat nu ett tag och det vore roligt att få lite synpunkter. Jag är helt körd när det gäller att mixa så hjälp mig 😉
Jejje Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Okej här kommer lite synpunkter! Låten i sig låter helt okej så jag kommer att tycka mest om produktionen som tyvärr inte alls är så rolig. Låter ganska grötigt och dovt. Gitarrerna skulle kunna vara lite mer "bett" i. Lite mer thrash och mindre döds helt enkelt (men det är ju en personlig smaksak iofs men jag tror detta skulle kunna göra ljudbilden lite tydligare) Trummorna är okej men kaggen lite väl "basig". Försök få lite mer klipp i den. Basgitarren kan vara det som gör hela ljudbilden lite väl dov misstänker jag! Pröva att sänka den i mixen eller att EQ:a bort lite bas. Sången är ALLDELES för högt mixad. Dränker allt annat! Sänk den! Personligen gillar jag inte heller de där "Cradle of filth"-skriken som du gör! Gitarrerna gör även de vissa "skrik" som är ALLDELES för högt mixade! Fortsätt jobba på och lägg upp en ny mix!
LIIKET Postat 3 november 2006 Trådstartare Postat 3 november 2006 Tackar så mycket. Ska sätta mig ner och försöka göra någonting åt det som du nämner. Kommer med en förhoppningsvis finare mix senare 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.