Xancerman Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 LÅTNAMN: SKRIET's Låtskrivarskola Del 1, Lyrik ARTIST/GRUPP: SKRIET GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 1:02 KOMPOSITÖR: Andreas Almström, Linus Nilsson, Emanuel Birge PRODUCENT: samma som ovan EV. MEDVERKANDE: samma som ovan INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 1.4mb STATUS: Klar LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag SKRIET står för Studenters Kamp för Rockmusik I en Enfaldig Tidsålder, en studentförening belägen i Luleå där huvudtemat är rock/hårdrock/metal (mest av det senare), detta är lite utbildningsmaterial av studenter för studenter i hur man skriver en Vers samt en Refräng.. nåväl, lyriken talar sitt eget språk Lyrik: Vers: Hej och välkommen till min vers att skriva en text kan vara en pers det är fritt att välja om man rim vill ha me´ men detta gör det lätt att få publiken att le En vers kan vara uppbyggd i delar två Ibland kan man rimma i växlande rader något man dock bör tänka på är att sluta med nåt klämkäckt för refrängens eskapader Refräng: Korus korus betyder refräng enkel och catchy med mycket sväng Korus korus kort och koncis som att lägga sitt kön på en uppvärmd spis
HoboRec Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Jag är för trött för att skratta, annars hade jag gjort det... grymt pedagogiskt måste jag säga =)
Xancerman Postat 3 november 2006 Trådstartare Postat 3 november 2006 haha, det var huvudtanken, enkelt, lagom hårt, melodiskt och trallvänligt och utbildande.. det kan komma att byggas ut med stick och postchorus också.. om någon som har några idéer så får ni gärna dela med er ;D
Christofer Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 😄 Grymm. 😎 Gillar gitarrljudet, vad är de för dist?
Pluffo Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 (redigerat) Du glömde bryggan och sticket 😎😄 Edit: Och jag glömde tydligen att läsa vad du skrev 🙂 Het låt...Påminner mig lite om "Punkskolan" med DLK. Redigerat 3 november 2006 av Pluffo
Xancerman Postat 3 november 2006 Trådstartare Postat 3 november 2006 Grymm. 😄 Gillar gitarrljudet, vad är de för dist? först och främst, tack för alla kommentarer. det värmer 🥰 alla tips och idéer är välkommna Disten är en VSTplugg som heter FreeAmp2, bästa gitarrljudet som jag någonsin skruvat fram. helt gratis.. dock en smula buggigt mellan varven, men är det gratis och smakar så bra så då är det överkomligt 😎
Frank Zappa Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 😳🙂😛 Jäkligt catchy låt, med en egen text. Fortsätt på den, kan bli en hit. 😄
tbruce Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Haha, coolt. Nu måste du förklara hur man fyller andra versen också. Fan jag måste sno idén och göra en egen, är det okej? 😛
Xancerman Postat 3 november 2006 Trådstartare Postat 3 november 2006 på ett villkor ;D, att den inte blir bättre än denna 😛 du får gärna hjälpa till med lyrik till del två annars, jag är lätt på att fortsätta med stick och pre/postchor, möjligen outro också
ynot Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 (redigerat) underbart arg men ändå så pedagogisk.. göra längre javisst skall du det... Redigerat 4 november 2006 av ynot
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.