Egghuvud Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Msåte ha en hörlursförstärkare. Har bara en ut från ljudkortet. Tänkte faktiskt slumma och köpa en Alto: är det någon som har något tips eller idé? Slänger man pengarna i sjön eller är det skit samma om det heter Alto eller inte? 😳
joachime Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Mitt tips är att testa i butik. Ta med egna lurar och kolla alla hörlursförstärkare dom har. Vissa billigare modellerhar inte tillräckligt med kräm utan distar lätt och låter ansträngda, även på svagare ljudvolymer.
Martin Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 att förstärka upp en signal är ju inte direkt rocket sience. satsa på budget som låter bra.
Claes Holmerup Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 SM Pro audio har starkare output än många andra - men de har lite fattigt med funktioner. Behringer kan vara värda att titta på också, eftersom de har ganska genomtänkta funktioner i exempelvis HA4600, som jag använder själv. Bruset får man på köpet - men det gör ju inte så farligt mycket när det handlar om monitorlyssning när man spelar in - och inte finlyssning vid mix... 😄
Egghuvud Postat 3 november 2006 Trådstartare Postat 3 november 2006 Jag satsar på behringer. Trodde att Alto och Behringer var ungefär i samma klass. Men jag kanske har fel? Skall lyssna. Tack för alla svar. 🙂
DrHans Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Jag har haft en liten phonic halvrack i ett par år nu funkar hurbrasomhelst med olika sorters lurar. Det är ingen vetenskap med hörlursförstärkare, köp en billig.
Desecrated Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 eggis jag tycker att behringer är bättre än alto; Det här är lite elakt sagt men det fungerar ungefär så här, alto bygger billiga alternativ, behringer gör kopior på andra märken och kan därför sälja dom billigt, det är ingen hemlighet att behringers fabriker i kina också tillverkar många kända märken tex boss och mackie, och skillnaden mellan en boss pedal och en behringer pedal är nästintill obefintlig.
Violiner Postat 3 november 2006 Postat 3 november 2006 Fostex PH50. http://www.sennheiser.se/audio/produkter.a...418&ProdID=7275
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.