bakke Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Jag vill bara slå ytterligare ett slag för Scorpion Data, jag har haft min sida hos dom i drygt 2 år och jag minns inte att den har varit nere någon gång under den tiden. Jag har aldrig haft några problem med att kontakta dom heller, får alltid svar via mail efter högst ett dygn och dom svarar oftast i telefon också. Den enda nackdelen jag kan se hos dom är att konfigurationen av mailadresser är lite krångligare än på andra webhotell men det är en småsak då allt annat funkar bra och dom ger så mycket för pengarna.
Linus Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 (redigerat) Jag kör Box Hosting, http://www.box.se/ Har just pratat med dem, och de gav vettiga svar. Midi-paketet ser ut att passa mig också. EDIT: Okej, då står det och väger mellan ett nytt år med Loopia eller att gå över till Box. Redigerat 19 december 2006 av Linus
Wernborg Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Jag kör Box Hosting, http://www.box.se/ Har just pratat med dem, och de gav vettiga svar. Midi-paketet ser ut att passa mig också. EDIT: Okej, då står det och väger mellan ett nytt år med Loopia eller att gå över till Box. vad fick dig att välja box framför cliche? // Stefan
Linus Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 vad fick dig att välja box framför cliche? Jag har inte valt Box - än, men Box tillåter min sida. Cliche gör det inte. Backa till mitt inlägg på förra sidan.
Wernborg Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 vad fick dig att välja box framför cliche? Jag har inte valt Box - än, men Box tillåter min sida. Cliche gör det inte. Backa till mitt inlägg på förra sidan. Synd. Det lät ju så bra.
mickeh Postat 28 mars 2007 Postat 28 mars 2007 De dyrare Loopia och Aleborg verkar vara de enda nordiska webbhotell där avtalen håller för en musiksajt. Om jag sa tidigare så funkar det oxå med Manufrog ...... 😕
MrDweeb Postat 29 mars 2007 Postat 29 mars 2007 Jag kör på Box.se De tillåter legala filer på serven - skulle de belasta servern för mycket ändras filnamnen på filerna tills belastningen går ner. Just möjligheten till att scripta både i ASP och PHP finns (om man tar windows miljön). Den klarar Acess och MySql och Microsoft Sql. Själv kör jag på Maxipaketet. Du får mycket för pengarna. Tänk bara på att priset som står först när du kommer in på sidan är utan moms, så du inte känner dig lurad. B-one eller Ones avtal säger i stort sätt att det ända du får ha på servern är text. Om script, bilder, ljud eller film belastar för mycket kan de säga upp ditt konto när de vill. Inte speciellt fördelaktigt. Men visst har man inga planer på att det ska gå bra för sidan kanske det kan vara något. För visst de bryr sig inte om reglerna förens du blir "besvärlig" och använder dig utav deras bandbredd som du borde!
Linus Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Jag har nu skaffat abonnemang hos Aleborg istället. Det är 50% rabatt på årsavgiften tom. onsdag. Därmed blev det sjukt prisvärt jämfört med Box. 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.