Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har inte riktigt fattat varför man ska behöva betala en massa tusentals kronor för att kunna spela upp några samplingar, bara för att de ligger i format för t ex halion eller gigastudio. Så rent logiskt borde någon ha gjort ett program som klarar av att spela upp filer i detta format, och gjort det till freeware eller nästan gratis.

Har jag fel?

• 3 veckor senare...
Annons
Postat

Det finns nog inte vad jag vet något Program som är Gratis som klarar av att spela halion eller Giga filer.

Men dom flesta sampleplayers ( Halion , Giga , EXS , MOTU , Kontakt ) Klarar alla av att konvertera till sitt eget format.

Så du får helt enkelt gå å köpa en samplepalyer och sedan konvertera

dina ( troligen nedladdade ) Samplingsbibliotek.

Alla sequencer klarar givetvis av att spela upp enstaka samplingar men för Multilayer samplingar måste du nog som sagt invertera lite dineros.

Sen finns det speciella konverterings program som kan konvertera från både det ena till det andra....

Postat

Jag har sett gratis vst samplers som klarar aiff och wav format. Men en gratis plugg som klarar gig, kontakt mfl. tror jag inte finns. Det handlar om pengar helt enkelt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.