Jump to content
Annons

Kan man spela syntens egna ljud genom midi(usb)?


camouflage (oregistrerad)

Recommended Posts

camouflage (oregistrerad)

var snälla o svara bara om man ska kunna spela in som midi syntens egna ljud.

tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du lämnar inte mycket info här... 😉

Jag utgår från att du undrar om din synt ska kunna spelas upp från sequencerprogrammet? Svaret är ja.

Men USB...?

Misstänker att du kanske menar nåt annat trots allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

var snälla o svara bara om man ska kunna spela in som midi syntens egna ljud.

tack.

Nej det kan man absolut inte 😉 Jag såg ditt inlägg på forumet innan rörande samma sak, så jag förstod vad du menade. Midi skickar kontrollsignaler till synthen och säger vad den ska spela, sedan spelar du in det som kommer från synthens audio-utgång med en ljudingång på datorns ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

camouflage (oregistrerad)

okej.....vad e midi? e den bara för o spela mina vsti syntar i datorn bara?

ska inte man även kunna spela in en ex. string från synten (syntens egna ljud) till sequencer fast som midi också, det e vad jag frågar om, för jag kan spela in det som audio men det e ju inget vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej.....vad e midi? e den bara för o spela mina vsti syntar i datorn bara?

ska inte man även kunna spela in en ex. string från synten (syntens egna ljud) till sequencer fast som midi också, det e vad jag frågar om, för jag kan spela in det som audio men det e ju inget vidare.

Koppla midi out från synthen till datorns midi in. Så spelas noterna du spelar in i sequencern, men ljudet kommer ju fortfarande göras av synthen.

Link to comment
Dela på andra sajter

MIDI=Musical Instrument Digital Interface - dvs ett interface mellan musikinstrument som gör att de kan "tala" med varandra. Interfacet har ingenting med ljudet att göra utan är bara information om ton, volym, velocity, modulationwheel......... MIDI styr alltså syntharna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...