Vallhagen Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Tjena. Jag köpte en iPod nano nyss (igår) och lämnade tillbaka den ännu nyssare (idag) mot pengarna tillbaka. igår, idag, ipod. Varför? Jo, den pep och tjöt. Alltså själva maskinen. Inga lurar inkopplade, bara påslagen. Ett tydligt högfrekvent ljud ger den ifrån sig, ni vet ungefär som en gammal TVapparat. Försäljaren kollade med andra exemplar som fanns i butiken, och det var samma problem där. Apple telefonsupport säger att det är ett känt fel (!), men att det är få som klagat. Möjligen - påstods det - så går det att få bort pipet med uppgradering av programvaran. Det förefaller flummigt tycker jag, och jag hade ingen lust att ta hem maskinen igen och prova. Försäljaren FÅR inte heller testa i butik (!) pga nåt appleavtal. *** Detta gäller alltså den allra senaste modellen i lättmetall. 2GB-modellen var den jag hade hemma en halvdag, men det kanske är samma på de andra. Erfarenheter? /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 (redigerat) misstänker att det är ngt slags fabrikationsfel, och att apple kommer dra in alla som låter, och ersätta dom!!!!! 😠😳 Redigerat 1 november 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 1 november 2006 Trådstartare Dela Postat 1 november 2006 Du har sannolikt rätt IDF. Här är fler som har samma pipproblem (nu kommer DOL och läser pipp-problem) på appleforum: http://discussions.apple.com/thread.jspa?t...46480&tstart=90 tjong fan. Det blir nåt annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Var det ett enda ljud utan "stopp" eller "pipade" den en melodi? 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Har samma, fick den gratis...och den ger inget högfrekvent ljud ifrån sig. 😛 Eller, den tjöt i lurarna en gång, det var när jag passera stöldbågarna på bibblan. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 1 november 2006 Trådstartare Dela Postat 1 november 2006 Var det ett enda ljud utan "stopp" eller "pipade" den en melodi? 😛 Melodin var tydligtvis "man vänjer sig", med Kjell Höglund. 😆 *** Zyan din rackare! Inte nog med att du fick den gratis, du slapp buggen oxå?! Själv var jag på bibblan igår och betalade för sen inlämning. Helt pipfritt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Vad jag än lyssnar med, mididisk, mp3, stora lurar, in ear lurar så piper det alltid i högtalarna när jag passerar de där satans bågarna på bibblan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 (redigerat) Vad jag än lyssnar med, mididisk, mp3, stora lurar, in ear lurar så piper det alltid i högtalarna när jag passerar de där satans bågarna på bibblan. själv har jag inte det problemet..!! 1. jag har en iPod mini som e gammal nu!!! 2. jag bor inte i linköping!! jag slipper det! 3. jag går aldrig till ngn bibbla.. jag har böckerna jag behöver, och köper nya när det behövs. (jag gillar egna böcker i min hylla!!!) 4. jag är för tuff för att pipa!! 5. jag är för töntig för att pipa!! så det så.. hoppas mitt inlägg gav er klarare tankar.. jag got it all clear as korvspad Redigerat 1 november 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 1 november 2006 Trådstartare Dela Postat 1 november 2006 för övrigt hette väl nån WASPmedlem Randy Piper. Han hade ett avgasystem på ryggen. PuffPuff. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 för övrigt hette väl nån WASPmedlem Randy Piper. Han hade ett avgasystem på ryggen. PuffPuff. e det så jävligt?? Puff the magic dragon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 1 november 2006 Trådstartare Dela Postat 1 november 2006 (redigerat) för övrigt hette väl nån WASPmedlem Randy Piper. Han hade ett avgasystem på ryggen. PuffPuff. e det så jävligt?? Puff the magic dragon Yep. Det stod ej i Lukasbrevet / om att ha sågklingor i skrevet Thimmie här på forumet gillar WASP. Han är förbi Linköping ibland, och det ryktas att det inte piper när kan besöker bibblan. Han kanske inte heller har en piPod Redigerat 1 november 2006 av Vallhagen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 för övrigt hette väl nån WASPmedlem Randy Piper. Han hade ett avgasystem på ryggen. PuffPuff. e det så jävligt?? Puff the magic dragon Yep. Det stod ej i Lukasbrevet / om att ha sågklingor i skrevet Thimmie här på forumet gillar WASP. Han är förbi Linköping ibland, och det ryktas att det inte piper när kan besöker bibblan. Han kanske inte heller har en piPod jag har också hört det ryktet.. men jag misstänker att det är linus som sprider det.. 😎 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 1 november 2006 Trådstartare Dela Postat 1 november 2006 Men linus bilder, har vi sett till dom? Eller det kanske piper om hans kamera? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Men linus bilder, har vi sett till dom? Eller det kanske piper om hans kamera? det piper om linus har jag hört!! jag har inte sett till hans bilder.. det var säkert staten som lurade oss.. det finns ingen kamera! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kirtaphus Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Jag som är på väg att köpa iPod nano 2Gb nya silver modellen 😎 har aldrig hört om de pipet tidigare.. Undra vad man ska välja då? jag vill ha radio och kunna spela .wav Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 1 november 2006 Trådstartare Dela Postat 1 november 2006 Jag som är på väg att köpa iPod nano 2Gb nya silver modellen 😎har aldrig hört om de pipet tidigare.. Undra vad man ska välja då? jag vill ha radio och kunna spela .wav Mnja som sagt, jag tycker nog man ska vara rätt skeptisk till att köpa den här produkten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Jag som är på väg att köpa iPod nano 2Gb nya silver modellen 😛har aldrig hört om de pipet tidigare.. Undra vad man ska välja då? jag vill ha radio och kunna spela .wav Mnja som sagt, jag tycker nog man ska vara rätt skeptisk till att köpa den här produkten. för min del blir det nog den röda 8gb:aren om ngra veckor. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt. 🙂 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodil Postat 2 november 2006 Dela Postat 2 november 2006 (nu kommer DOL och läser pipp-problem) Hahah 🙂 Har förresten inte hört om det här problemet förut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 2 november 2006 Dela Postat 2 november 2006 Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt. 😳 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 😕 Jag med 😕 Jag vill ju ha en Nano 2G med 4gb, fast nu vet jag inte 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 2 november 2006 Dela Postat 2 november 2006 Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt. 😉 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 🙂 Jag med 😕 Jag vill ju ha en Nano 2G med 4gb, fast nu vet jag inte 😳 Ehh...en två gig med fyra gig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 2 november 2006 Dela Postat 2 november 2006 Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt. 😉 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 🙂 Jag med 😕 Jag vill ju ha en Nano 2G med 4gb, fast nu vet jag inte 😳 Ehh...en två gig med fyra gig Va? Jaha, näe. Jag menade andra generationen 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 2 november 2006 Trådstartare Dela Postat 2 november 2006 Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt. 😉 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 🙂 Jo det är bra att du nämner att du inet har problem. Efter vad jag kollat så är det så, att det här är ett andragenerationsproblem. Nån skillnad är det väl inuti oxå, inte bara att plasthöljet blivit metall. Jag funderar faktiskt på att åka runt och kika, för att få tag på den lite äldre modellen. Men prylpsykot i huvvet säger nejnejnej, man vill ju ha den senaste modellen. Den är faktiskt fräckare osv. Vi får se. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 11 november 2006 Trådstartare Dela Postat 11 november 2006 Så. Nu är den gamla modellen inhandlad. Svart, 1GB, småbillig. Piper INTE 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 Så. Nu är den gamla modellen inhandlad. Svart, 1GB, småbillig. Piper INTE 😛 jobbigt att du köpte en gb o första generationen.. 😕 jag ska snart införhandla en knallröd 8gb:are.. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 11 november 2006 Trådstartare Dela Postat 11 november 2006 jag ska snart införhandla en knallröd 8gb:are.. 😕 Jamen den piper säger jag ju 😛 Sen, fan, är 1GB lite? Jag tycker det är ok om den spöar ett c90band i speltid;) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 jag ska snart införhandla en knallröd 8gb:are.. 😉 Jamen den piper säger jag ju 🙂 Sen, fan, är 1GB lite? Jag tycker det är ok om den spöar ett c90band i speltid;) Men det är lätt att ta med sig fler band, dock ovanligare att ta med sig flera iPod. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 jag ska snart införhandla en knallröd 8gb:are.. 😛 Jamen den piper säger jag ju 😛 Sen, fan, är 1GB lite? Jag tycker det är ok om den spöar ett c90band i speltid;) alla behöver ju inte pipa 😆 njae jag tycker att 1 gb e jättelite.. 😉 jag vill ha sjukt mkt utrymme på min.. så jag kan ha typ trettio album.. när jag hade bärbar mp3-cdspelare så hade jag med mig en väska med trettio skivor jämt.. var jättebra. fast inte så smidigt.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.