Jump to content
Annons

iPod nano tjuter?

Vallhagen

Recommended Posts

Tjena.

Jag köpte en iPod nano nyss (igår) och lämnade tillbaka den ännu nyssare (idag) mot pengarna tillbaka. igår, idag, ipod.

Varför? Jo, den pep och tjöt. Alltså själva maskinen. Inga lurar inkopplade, bara påslagen. Ett tydligt högfrekvent ljud ger den ifrån sig, ni vet ungefär som en gammal TVapparat.

Försäljaren kollade med andra exemplar som fanns i butiken, och det var samma problem där. Apple telefonsupport säger att det är ett känt fel (!), men att det är få som klagat. Möjligen - påstods det - så går det att få bort pipet med uppgradering av programvaran. Det förefaller flummigt tycker jag, och jag hade ingen lust att ta hem maskinen igen och prova. Försäljaren FÅR inte heller testa i butik (!) pga nåt appleavtal.

Detta gäller alltså den allra senaste modellen i lättmetall. 2GB-modellen var den jag hade hemma en halvdag, men det kanske är samma på de andra.

Erfarenheter?

/Bengan

Dela på andra sajter

Annons

misstänker att det är ngt slags fabrikationsfel, och att apple kommer dra in alla som låter, och ersätta dom!!!!! 😠😳

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Var det ett enda ljud utan "stopp" eller "pipade" den en melodi? 😛

Melodin var tydligtvis "man vänjer sig", med Kjell Höglund. 😆

Zyan din rackare! Inte nog med att du fick den gratis, du slapp buggen oxå?! Själv var jag på bibblan igår och betalade för sen inlämning. Helt pipfritt!

Dela på andra sajter

Vad jag än lyssnar med, mididisk, mp3, stora lurar, in ear lurar så piper det alltid i högtalarna när jag passerar de där satans bågarna på bibblan.

själv har jag inte det problemet..!!

1. jag har en iPod mini som e gammal nu!!!

2. jag bor inte i linköping!! jag slipper det!

3. jag går aldrig till ngn bibbla.. jag har böckerna jag behöver, och köper nya när det behövs. (jag gillar egna böcker i min hylla!!!)

4. jag är för tuff för att pipa!!

5. jag är för töntig för att pipa!!

så det så.. hoppas mitt inlägg gav er klarare tankar.. jag got it all clear as korvspad

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

för övrigt hette väl nån WASPmedlem Randy Piper. Han hade ett avgasystem på ryggen. PuffPuff.

e det så jävligt??

Puff the magic dragon

Dela på andra sajter

för övrigt hette väl nån WASPmedlem Randy Piper. Han hade ett avgasystem på ryggen. PuffPuff.

e det så jävligt??

Puff the magic dragon

Yep.

Det stod ej i Lukasbrevet / om att ha sågklingor i skrevet

Thimmie här på forumet gillar WASP. Han är förbi Linköping ibland, och det ryktas att det inte piper när kan besöker bibblan. Han kanske inte heller har en piPod

Redigerat av Vallhagen
Dela på andra sajter

e det så jävligt??

Puff the magic dragon

Yep.

Det stod ej i Lukasbrevet / om att ha sågklingor i skrevet

Thimmie här på forumet gillar WASP. Han är förbi Linköping ibland, och det ryktas att det inte piper när kan besöker bibblan. Han kanske inte heller har en piPod

jag har också hört det ryktet.. men jag misstänker att det är linus som sprider det.. 😎

😆

Dela på andra sajter

Men linus bilder, har vi sett till dom?

Eller det kanske piper om hans kamera?

det piper om linus har jag hört!!

jag har inte sett till hans bilder.. det var säkert staten som lurade oss.. det finns ingen kamera!

Dela på andra sajter

Jag som är på väg att köpa iPod nano 2Gb nya silver modellen 😎

har aldrig hört om de pipet tidigare..

Undra vad man ska välja då? jag vill ha radio och kunna spela .wav

Mnja som sagt, jag tycker nog man ska vara rätt skeptisk till att köpa den här produkten.

Dela på andra sajter

Jag som är på väg att köpa iPod nano 2Gb nya silver modellen 😛

har aldrig hört om de pipet tidigare..

Undra vad man ska välja då? jag vill ha radio och kunna spela .wav

Mnja som sagt, jag tycker nog man ska vara rätt skeptisk till att köpa den här produkten.

för min del blir det nog den röda 8gb:aren om ngra veckor. 🙂

Dela på andra sajter

Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt. 🙂 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 😛

Dela på andra sajter

Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt. 😳 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 😕

Jag med 😕

Jag vill ju ha en Nano 2G med 4gb, fast nu vet jag inte 😳

Dela på andra sajter

Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt.  😉 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 🙂

Jag med 😕

Ehh...en två gig med fyra gig

Dela på andra sajter

Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt.  😉 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 🙂

Jag med 😕

Ehh...en två gig med fyra gig

Va?

Jaha, näe. Jag menade andra generationen 😛

Dela på andra sajter

Jag har den "gamla" iPod nano-modellen, 4 gb, känner inte alls igen detta. Fast det är ju som sagt en annan modell så det här inlägget kanske inte var så hjälpsamt. 😉 Men är det inte typ samma innehåll men olika skal, liksom? 🙂

Jo det är bra att du nämner att du inet har problem. Efter vad jag kollat så är det så, att det här är ett andragenerationsproblem. Nån skillnad är det väl inuti oxå, inte bara att plasthöljet blivit metall.

Jag funderar faktiskt på att åka runt och kika, för att få tag på den lite äldre modellen. Men prylpsykot i huvvet säger nejnejnej, man vill ju ha den senaste modellen. Den är faktiskt fräckare osv. Vi får se.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Så. Nu är den gamla modellen inhandlad.

Svart, 1GB, småbillig.

Piper INTE 😛

jobbigt att du köpte en gb o första generationen.. 😕

jag ska snart införhandla en knallröd 8gb:are.. 😛

Dela på andra sajter

jag ska snart införhandla en knallröd 8gb:are.. 😉

Jamen den piper säger jag ju 🙂

Sen, fan, är 1GB lite? Jag tycker det är ok om den spöar ett c90band i speltid;)

Men det är lätt att ta med sig fler band, dock ovanligare att ta med sig flera iPod.

Dela på andra sajter

jag ska snart införhandla en knallröd 8gb:are.. 😛

Jamen den piper säger jag ju 😛

Sen, fan, är 1GB lite? Jag tycker det är ok om den spöar ett c90band i speltid;)

alla behöver ju inte pipa 😆

njae jag tycker att 1 gb e jättelite.. 😉

jag vill ha sjukt mkt utrymme på min.. så jag kan ha typ trettio album..

när jag hade bärbar mp3-cdspelare så hade jag med mig en väska med trettio skivor jämt.. var jättebra. fast inte så smidigt.. 😆

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.